Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
Zastosowanie ulgi mieszkaniowej w przypadku wydatkowania przychodu na spłatę kredytu, zakup lokalu mieszkalnego i jego remont.
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
1) Prawo Spółki do zastosowania w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi (nabyte uprzednio od kontrahentów Wnioskodawcy i odsprzedane na rzecz Klientów Wnioskodawcy), stawki podatku VAT w tej samej wysokości, jaka została zastosowana przez kontrahentów w fakturach dokumentujących wykonanie usług będących przedmiotem refaktury ; 2) Prawo Spółki do zastosowania w fakturze dokumentującej
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 38.11.52.0, PKWiU 38.32.32.0, PKWiU 38.11.49.0
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Kwestia zwolnienia lub braku zwolnienia z podatku VAT refaktury mediów w lokalach mieszkalnych w budynkach wspólnoty mieszkaniowej i lokalach użytkowych, opodatkowania opłaty za najem pomieszczeń dodatkowych oraz opodatkowania opłaty eksploatacyjnej kalkulowanej w czynsz za najem.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 47.00.89.0.
Gmina nie będzie zobowiązana do odprowadzenia podatku VAT należnego od uzyskanej dotacji z NFOŚiGW. Gmina nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w odniesieniu do wydatków związanych z realizacją Projektu.
Wnioskodawca będzie świadczył jedną usługę kompleksową – usługę termicznego przekształcania (spalania) odpadów wraz z odzyskiem energii, opodatkowaną preferencyjną stawką podatku od towarów i usług, w wysokości 8%.
Zastosowanie w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi (nabyte uprzednio od kontrahentów Wnioskodawcy i odsprzedane na rzecz Klientów Wnioskodawcy), stawki podatku VAT w tej samej wysokości, jaka została zastosowana przez kontrahentów w fakturach dokumentujących wykonanie usług będących przedmiotem refaktury. Zastosowanie w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi
Uznanie najmu i dostawy mediów za świadczenie kompleksowe lub odrębne świadczenia w zależności od ustalonego modelu rozliczeń z najemcą, moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu refakturowania mediów oraz usług sprzątania, możliwość refakturowania na najemcę kosztów wywozu odpadów komunalnych.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją opisanego projektu polegającego na budowie PSZOK na terenie Gminy
Brak opodatkowania dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
Gmina – będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT z faktur otrzymywanych od wykonawcy dokumentujących wydatki związane z realizacją czynności polegających na usuwaniu odpadów z foli rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach oraz typu Big Bag. Przy czym prawo to przysługuje, o ile nie wystąpią przesłanki negatywne
BRAK OPODATKOWANIA DODATKOWYCH USŁUG W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy dotacja otrzymana z NFOŚiGW na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej przez Gminę stanowi podstawę opodatkowania VAT (uznania dotacji jako wartość brutto), prawa do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu usuwania folii rolniczych i innych
Wskazanie, czy Gmina ma prawo do odliczenia w całości podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu związanych z realizacją inwestycji budowy PSZOK.
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
1. opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację Zadania; 2. prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z usuwaniem odpadów pochodzących z działalności rolniczej