Opłata Śmieciowa ponoszona przez najemcę jako część świadczenia usługi najmu stanowi element jednego świadczenia kompleksowego. Winna być opodatkowana według stawki właściwej dla podstawowej usługi najmu, bez możliwości osobnego pozycjonowania na fakturze VAT.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
Zastosowanie ulgi mieszkaniowej w przypadku wydatkowania przychodu na spłatę kredytu, zakup lokalu mieszkalnego i jego remont.
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
1) Prawo Spółki do zastosowania w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi (nabyte uprzednio od kontrahentów Wnioskodawcy i odsprzedane na rzecz Klientów Wnioskodawcy), stawki podatku VAT w tej samej wysokości, jaka została zastosowana przez kontrahentów w fakturach dokumentujących wykonanie usług będących przedmiotem refaktury ; 2) Prawo Spółki do zastosowania w fakturze dokumentującej
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 38.11.52.0, PKWiU 38.32.32.0, PKWiU 38.11.49.0
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Kwestia zwolnienia lub braku zwolnienia z podatku VAT refaktury mediów w lokalach mieszkalnych w budynkach wspólnoty mieszkaniowej i lokalach użytkowych, opodatkowania opłaty za najem pomieszczeń dodatkowych oraz opodatkowania opłaty eksploatacyjnej kalkulowanej w czynsz za najem.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 47.00.89.0.
Gmina nie będzie zobowiązana do odprowadzenia podatku VAT należnego od uzyskanej dotacji z NFOŚiGW. Gmina nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w odniesieniu do wydatków związanych z realizacją Projektu.
Wnioskodawca będzie świadczył jedną usługę kompleksową – usługę termicznego przekształcania (spalania) odpadów wraz z odzyskiem energii, opodatkowaną preferencyjną stawką podatku od towarów i usług, w wysokości 8%.
Zastosowanie w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi (nabyte uprzednio od kontrahentów Wnioskodawcy i odsprzedane na rzecz Klientów Wnioskodawcy), stawki podatku VAT w tej samej wysokości, jaka została zastosowana przez kontrahentów w fakturach dokumentujących wykonanie usług będących przedmiotem refaktury. Zastosowanie w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi
Uznanie najmu i dostawy mediów za świadczenie kompleksowe lub odrębne świadczenia w zależności od ustalonego modelu rozliczeń z najemcą, moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu refakturowania mediów oraz usług sprzątania, możliwość refakturowania na najemcę kosztów wywozu odpadów komunalnych.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją opisanego projektu polegającego na budowie PSZOK na terenie Gminy
Brak opodatkowania dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
Gmina – będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT z faktur otrzymywanych od wykonawcy dokumentujących wydatki związane z realizacją czynności polegających na usuwaniu odpadów z foli rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach oraz typu Big Bag. Przy czym prawo to przysługuje, o ile nie wystąpią przesłanki negatywne
BRAK OPODATKOWANIA DODATKOWYCH USŁUG W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy dotacja otrzymana z NFOŚiGW na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej przez Gminę stanowi podstawę opodatkowania VAT (uznania dotacji jako wartość brutto), prawa do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu usuwania folii rolniczych i innych
Wskazanie, czy Gmina ma prawo do odliczenia w całości podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu związanych z realizacją inwestycji budowy PSZOK.
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.