Gmina jako podatnik VAT ma prawo, w oparciu o art. 86 i art. 90 ustawy VAT, do częściowego odliczenia podatku należnego o naliczony, stosując proporcje dla jednostek organizacyjnych, dla wydatków choćby częściowo związanych z działalnością opodatkowaną, z wykluczeniem pełnego odliczenia, gdy wykorzystanie dotyczy działań nieobjętych opodatkowaniem.
Przenoszenie kosztów zużytej energii elektrycznej na najemców przez bank będący jej producentem, w ramach zawartych umów najmu, stanowi czynność sprzedaży w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym i wiąże się z obowiązkiem zapłaty tego podatku.
Przychody z usług zarządzania projektami sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.22.20.0 mogą być opodatkowane stawką ryczałtu 8,5%, o ile usługi te nie mieszczą się w kategoriach zastrzeżonych dla wyższej stawki ryczałtu, a podatnik spełnia wymagane warunki do opodatkowania w tej formie.
Odpłatne udostępnianie pomieszczeń i wprowadzanie energii do sieci przez Gminę podlegają opodatkowaniu VAT, co stanowi działalność gospodarczą. Natomiast nieodpłatne udostępnianie przestrzeni dla zadań statutowych Sołectwa nie podlega opodatkowaniu VAT jako realizacja zadań publicznych. Gmina ma prawo do odliczenia VAT naliczonego z zastosowaniem prewspółczynnika, gdy wydatki są wykorzystywane do działalności
Gmina, realizując zadanie polegające na poprawie efektywności budynku, wykonuje działalność gospodarczą (opodatkowaną VAT) w zakresie odpłatnej dostawy energii elektrycznej. Prawo do odliczenia VAT przysługuje wyłącznie w zakresie odpowiadającym czynnościom opodatkowanym, co wymaga bezpośredniej alokacji wydatków.
Czynsz inicjalny, jako koszt pośredni, winien być rozliczany jednorazowo w momencie jego poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4e ustawy o CIT, natomiast czynsz dzierżawny stanowi koszt potrącalny na bieżąco jako koszt ogólnego działania zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o CIT.
Koszty zakupu i montażu magazynu energii elektrycznej, stanowiącego integralną część instalacji fotowoltaicznej, mogą być kwalifikowane jako wydatki na cele termomodernizacyjne i podlegać uldze podatkowej, pod warunkiem że nie zostały dofinansowane i przyczyniają się do efektywności energetycznej budynku.
Miejsce opodatkowania usług, nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Brak opodatkowania otrzymanego dofinansowania na realizację projektu oraz brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków ponoszonych w ramach realizacji projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu dotyczącego termomodernizacji budynku.
Skutki podatkowe rozliczenia Umowy vPPA dot. wirtualnej sprzedaży energii.
Czy laptopy oraz system fotowoltaiczny nie stanowią urządzenia przemysłowego, handlowego lub naukowego w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 updop i w konsekwencji wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę na rzecz kontrahenta z tytułu leasingu laptopów i systemu fotowoltaicznego nie będzie stanowić płatności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 updop podlegających opodatkowaniu podatkiem u źródła i na Spółce
Obowiązki i prawa w podatku akcyzowym związane z wytwarzaniem i zużyciem energii elektrycznej.
‒ Uznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz Mieszkańców w zakresie sprawowania bezpośredniego nadzoru i monitoringu nad sprawnością oraz prawidłową eksploatacją instalacji OZE zamontowanych na nieruchomości należącej do Mieszkańca oraz prac niezbędnych do utrzymania instalacji do prawidłowej eksploatacji, za odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, podlegające opodatkowaniu
W zakresie braku zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego w związku z obciążeniem najemcy zryczałtowanym kosztem energii elektrycznej wyprodukowanej z instalacji fotowoltaicznej wchodzącej w skład kompleksowej usługi najmu wraz z mediami, oraz w w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia wynikającego zarówno z przepisu art. 30 ust. 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym jak i § 5 ust. 1 rozporządzenia
Brak odrębnego opodatkowania przekazania instalacji fotowoltaicznych w nieodpłatne użyczenie Mieszkańcom w okresie 5 lat od montażu. Niepodleganie opodatkowaniu przekazania Mieszkańcom prawa własności instalacji OZE bez dodatkowego wynagrodzenia po upływie okresu trwałości Projektu. Pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur od wykonawców.