Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego stanowiących towar handlowy.
Dotyczy ustalenia, czy: - koszt nabycia łodzi (odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej środka trwałego), ubezpieczenie, wyposażenie, koszty eksploatacyjne, opłaty portowe, naprawy serwisowe i utrzymaniowe, w całości lub w jakiejś części, będą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności Spółki, w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT w związku z planowanym wykorzystaniem łodzi na organizowanie
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów realizowanego na warunkach opisanych w siedmiu scenariuszach.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Ustalenie, czy - wydatki ponoszone przez Spółkę przed 1 stycznia 2023 r. na naprawę szkody samochodu osobowego Spółki wykorzystywanego do celów działalności gospodarczej Spółki oraz dla prywatnych celów pracowników należy traktować jako tzw. ukrytą dywidendę albo wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, które należy opodatkować ryczałtem od dochodów spółek, - wydatki ponoszone przez Spółkę
Limitowanie kosztów używania samochodów osobowych wykorzystywanych w ramach działalności na podstawie umowy leasingu i umowy najmu, a podnajmowanych kolejnym klientom.
TSUE orzekł, że naprawa i remont wind w budynkach mieszkalnych daje prawo do zastosowania obniżonej stawki VAT. Z obniżonej stawki nie mogą natomiast korzystać usługi konserwacji wind (wyrok TSUE z 5 maja 2022 r. w sprawie C-218/21).
Przychody uzyskane z działalności oznaczonej symbolami PKWiU 81.22.12.0, 81.29.19.0, 81.21.12.0, 33.12.18.0, 33.12.19.0, 33.14.19.0, 33.19.10.0, można opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, natomiast przychody uzyskiwane z działalności oznaczonej symbolem PKWiU 43.22.12.0 można opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 5,5.
Prawo do odliczenia. Moment powstania obowiązku podatkowego. Sposób dokumentowania sprzedaży. Akceptacja faktur. Brak obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności.
Brak obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy oraz brak obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy.
Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy pojazdów. Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy pojazdów.
Czy kwota odszkodowania należna od firmy ubezpieczeniowej w związku z uszkodzeniem pojazdu samochodowego rozliczona w sposób bezgotówkowy w sposób opisany w stanie faktycznym jest przychodem podatkowym dla Spółki? Czy opłacone bezpośrednio przez firmę ubezpieczeniową wydatki na powypadkową naprawę pojazdu Spółki przez warsztat samochodowy w sposób opisany w stanie faktycznym stanowią dla Spółki koszt
w zakresie ustalenia: - czy Spółka postępuje prawidłowo nie uznając za koszty uzyskania przychodów wydatków na naprawy do momentu otrzymania odszkodowania, a w momencie jego wpływu zaliczając w koszty podatkowe nadwyżkę wydatków na naprawy nad otrzymanym odszkodowaniem, oraz nie uznając otrzymanego odszkodowania, do wysokości poniesionych wydatków na naprawy nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów
W zakresie przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem odszkodowania z OC sprawcy kolizji.
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
Możliwość zmiany formy opodatkowania na kartę podatkową usługi naprawy maszyn rolniczych dla podmiotu zagranicznego
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Określenie miejsca świadczenia usługi naprawy głównej skrzyń biegów mechanizmu kierunkowego oraz zastosowanie krajowej stawki opodatkowania tej usługi.
ustalenie, czy w związku z możliwością zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu jedynie 75% wydatków poniesionych na naprawę samochodów osobowych, w przypadku otrzymania od ubezpieczyciela odszkodowania autocasco (AC) związanego z naprawami tych samochodów, Spółka powinna rozpoznać jako przychód jedynie 75% uzyskanej kwoty odszkodowania
w zakresie ustalenia, czy ponoszone wydatki (w kwocie netto) z tytułu napraw samochodów w ramach likwidacji szkód, udokumentowane fakturami od Dostawców, będą mogły zostać przez Spółkę zaliczone do kosztów uzyskania przychodów
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych.
Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny, czy przepis art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. f) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wyklucza Wnioskodawcę z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?
w zakresie momentu ujęcia w kosztach podatkowych wydatków na remonty kapitalne środków trwałych
Czy przychód z tytułu świadczenia usług naprawy, obsługi i konserwacji urządzeń wykorzystywanych do produkcji i pakowania wyrobów kosmetycznych i farmaceutycznych może być opodatkowany ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%?