Podwyższenie kapitału zakładowego przez wspólnika na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 4 ustawy o CIT nie stanowi przychodu podatkowego dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, gwarantując tym samym neutralność podatkową dla tej operacji.
Gmina jako podatnik VAT ma prawo, w oparciu o art. 86 i art. 90 ustawy VAT, do częściowego odliczenia podatku należnego o naliczony, stosując proporcje dla jednostek organizacyjnych, dla wydatków choćby częściowo związanych z działalnością opodatkowaną, z wykluczeniem pełnego odliczenia, gdy wykorzystanie dotyczy działań nieobjętych opodatkowaniem.
Świadczenia wynikające z polecenia przy umowie darowizny pieniężnej, obejmujące działania informacyjno-promocyjne, stanowią odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.
Sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego, której użytkowanie ustanowiono przed 1 maja 2004 roku, nie stanowi dostawy towarów i nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Miasto może dokonać częściowego odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji czasowej, uwzględniającej rzeczywiste użycie obiektów do działalności gospodarczej, jako bardziej reprezentatywne narzędzie niż prewspółczynnik z Rozporządzenia Ministra Finansów.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony nie przysługuje, gdy zakupy związane są z czynnościami nieopodatkowanymi. W sytuacji, gdy projekt nie generuje przychodów oraz brak jest czynności opodatkowanych VAT, odliczenie podatku nie jest możliwe.
Jednostka samorządu terytorialnego nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług, jeżeli służą one wyłącznie realizacji zadań publicznych niepodlegających opodatkowaniu VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Miasto nie ma prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z cmentarzem według proponowanej przez siebie proporcji odpłatnych pochówków, gdyż nie jest ona zgodna z ustawowymi wymogami reprezentatywności, a stosowanie takiej proporcji mogłoby prowadzić do nieadekwatnego odliczenia podatku.
Dokonując aportu na rzecz Spółki Miasto będzie działało w charakterze podatnika VAT, a ww. aport będzie stanowił czynność podlegającą regulacjom ustawy. Aport Budynków, prawa własności działek oraz prawa użytkowania wieczystego działek korzystać będzie ze zwolnienia od podatku VAT, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy.
Możliwość odliczenia podatku VAT w części od wydatków poniesionych w ramach realizacji projektu.
Uznanie Państwa za podatnika VAT z tytułu sprzedaży posiłków w stołówce prowadzonej przez jednostki oświatowe na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz firm i w konsekwencji podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT ww. czynności oraz w zakresie obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej ww. sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej
Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia terenu. Brak prawa do odliczenia podatku od wydatków poniesionych na budowę obiektu.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży prawa własności nieruchomości na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego.
Planowana darowizna prawa własności nieruchomości na rzecz aktualnego użytkownika wieczystego nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT oraz w związku z ww. darowizną Powiat nie będzie zobowiązany do wystawienia faktury na rzecz Miasta.
Wyłączenie z dochodów wykonanych urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego środków przekazywanych przez Miasto Ministerstwu Finansów na podstawie art. 30 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego dla celów obliczania prewspółczynnika.
Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu oraz możliwość zastosowania proporcji obliczonej na podstawie Rozporządzenia.
Brak prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług służących do przeprowadzenia projektu.
Opodatkowanie wniesienia aportu w postaci odcinka sieci wodociągowej i kanalizacyjnej do Spółki komunalnej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Spółka, jako płatnik podatku dochodowego od osób prawnych, nie będzie zobligowana do naliczenia i odprowadzenia podatku dochodowego z tytułu wypłaty dywidendy udziałowcom będącym jednostkami samorządu terytorialnego (Gminom i Miastom)
Miasto nie będzie miało możliwości obniżenia kwoty podatku należnego w związku z ponoszonymi wydatkami.
Nieuznanie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości za odpłatną dostawę towaru opodatkowaną podatkiem VAT.
Miasto ma prawo do odliczenia w całości podatku VAT z faktur dokumentujących wykonanie usługi przez Spółkę wynagradzaną w formie rekompensaty.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji.