Miasto może dokonać częściowego odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji czasowej, uwzględniającej rzeczywiste użycie obiektów do działalności gospodarczej, jako bardziej reprezentatywne narzędzie niż prewspółczynnik z Rozporządzenia Ministra Finansów.
Odpłatne udostępnianie hali sportowej gminy stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, która nie korzysta ze zwolnienia podatkowego; natomiast prewspółczynnik czasowy obliczania proporcji nie jest uznany za bardziej obiektywny niż metoda określona w rozporządzeniu, wobec czego gmina powinna zastosować proporcję według art. 86 ustawy o VAT i rozporządzenia.
Odpłatne udostępnienie hali widowiskowo-sportowej przez gminę na rzecz osób trzecich i spółki zależnej stanowi czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia, przy czym gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od poniesionych wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z obiektem.
Nieodpłatne udostępnianie obiektów sportowych przez jednostkę samorządu terytorialnego podmiotom trzecim w ramach działalności gospodarczej podlega opodatkowaniu VAT jako odpłatne świadczenie usług, według art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT, mając na uwadze przysługujące prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Opodatkowanie dzierżawy obiektów sportowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu.
Gmina jest podatnikiem VAT z tytułu świadczenia usług nieodpłatnego udostępniania hali sportowej uznanych na podstawie art.. 7 ust. 2 ustawy za odpłatne świadczenie usług na cele nie związane z realizacją zadań własnych Gminy; Zespól Szkól Podstawowych i Gimnazjalnych jako jednostka budżetowa gminy z tytułu świadczenia usług odpłatnego udostępniania hali sportowej na cele nie związane z realizacją
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia części podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków (których Miasto nie jest w stanie bezpośrednio przyporządkować do poszczególnych rodzajów działalności) związanych z danym Obiektem (w tym z Halą) według przedstawionej proporcji czasowej, skalkulowanej dla tego Obiektu na podstawie art. 86 ust. 2h ustawy o podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania czynności nieodpłatnego udostępniania hali sportowej klubom sportowym przez Gminę.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia części podatku naliczonego przy zastosowaniu prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2c pkt 3 ustawy w odniesieniu do działalności prowadzonej w ramach OSiR; w zakresie prawa do odliczenia części podatku naliczonego przy zastosowaniu przepisów Rozporządzenia w odniesieniu do pozostałej działalności jednostek organizacyjnych Miasta oraz
Stawka podatku VAT dla usługi polegającej na odpłatnym udostępnianiu hali sportowej na cele rekreacyjno-sportowe.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług odpłatnego udostępnienia hali widowiskowo-sportowej oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na budowę i wyposażenie hali widowiskowo-sportowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług służących wytworzeniu Hali oraz korekty podatku naliczonego związanego z jej wytworzeniem.
Czy z tytułu wykorzystania przedmiotowych świetlic (a więc również wydatków na towary i usługi związane z utrzymaniem i modernizacją świetlic), w pewnej części także do zdarzeń traktowanych przez Gminę jako spoza zakresu VAT, tj. ich nieodpłatnego wykorzystania na cele gminne, Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku należnego?
1. Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków inwestycyjnych na świetlice wiejskie, tj. podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących modernizacji świetlic wiejskich (). 2. W ocenie Wnioskodawcy, nie ma możliwości zastosowania klucza, przy pomocy którego Gmina mogłaby dokonać częściowego odliczenia podatku naliczonego Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego
Czy odpłatne udostępnianie przez Gminę świetlic wiejskich na rzecz zainteresowanych (tzw. udostępnianie komercyjne) stanowi usługi podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia od podatku?
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków bieżących, jak i inwestycyjnych na świetlice wiejskie, tj. podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących utrzymania świetlic wiejskich oraz modernizacji świetlic wiejskich ()? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 2, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług służących bieżącej eksploatacji Hali oraz korekty podatku naliczonego związanego z jej eksploatacją
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnego udostępnienia Hali na cele gminne za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług służących wytworzeniu Hali oraz korekty podatku naliczonego związanego z jej wytworzeniem
Czy Gminie po dokonaniu korekt, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, będzie przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w związku z realizacją projektu Orlik i hali sportowej?
Czy Gminie po dokonaniu korekt, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, będzie przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w związku z realizacją projektu Orlik i hali sportowej?
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradczych.
Gmina nie ma prawa obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z budową sali gimnastycznej.