Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją zadania w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznej na budynkach szkół.
W zakresie ustalenia czy w przypadku niedostarczenia przez Kontrahenta Gwarancji Pochodzenia dla całego uzgodnionego wolumenu energii elektrycznej należna Spółce oraz Spółkom z Grupy płatność tytułem Dodatkowego Rozliczenia z tytułu niedostarczenia Gwarancji Pochodzenia stanowić będzie wynagrodzenie Spółki oraz Spółek z Grupy (w kwocie netto) za odpłatne świadczenie usługi podlegającej opodatkowaniu
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.
Działalność B+R, odliczenia kosztów kwalifikowanych oraz możliwość skorzystania z ulgi na innowacyjnych pracowników.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT udzielonych przez Spółkę odbiorcom uprawnionym upustów za obniżenie zużycia energii elektrycznej, rozliczenia oraz sposobu udokumentowania zastosowanego upustu.
W zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
Powstanie obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług oraz rozpoznanie usługi tożsamej jako usługi kompleksowej.
Obniżenie podstawy opodatkowania w związku z zastosowaniem upustu. Uznanie upustu za kwotę brutto. Uwzględnienie otrzymanej rekompensaty w podstawie opodatkowania.
Sposób rozliczenia udzielonych upustów z tytułu obniżenia zużycia energii elektrycznej przez odbiorców uprawnionych.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Obowiązek dokonania korekty deklaracji podatkowej dla podatku akcyzowego,
Zagadnienie dotyczące prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w przypadku obniżenia wyliczonej kwoty należności za energię elektryczną nabytą przez odbiorcę w gospodarstwie domowym oraz prawidłowości dokumentowania tej obniżki na podstawie wystawianej faktury korygującej
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Ponoszone przez Spółkę koszty nabycia usług związanych z funkcjonowaniem systemów IT, tj. koszty wsparcia IT oraz koszty operacyjne IT, nie mogą stanowić kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 updop. Katalog kosztów kwalifikowanych uprawniających do skorzystania z ulgi B+R, określony w art. 18d ust. 2 pkt 2 updop, nie wymienia tego rodzaju kosztów tzn. usług.
Ustalenie, czy za koszty kwalifikowane działalności badawczo-rozwojowej w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 uCIT, Wnioskodawca może uznać koszty energii elektrycznej, energii cieplnej, wody oraz środków czystości w takiej części, w jakiej energia elektryczna, energia cieplna, woda oraz środki czystości zostały przez Wnioskodawcę zaliczone do prowadzonych prac badawczo-rozwojowych na podstawie przyjętego