Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie
w zakresie doręczenia zastępczego korespondencji dłużnikowi w związku z art. 89a ustawy w brzmieniu do 01 stycznia 2013 roku
Zastosowania doręczenia zastępczego w przypadku skorzystania z możliwości korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego
Czy zawiadomienie o zamiarze skorygowania podatku należnego dostarczone na adres członka zarządu (osoby fizycznej) jest prawnie skuteczne do zastosowania tzw. ulgi na złe długi?
Kiedy zaliczyć wartość nieściągalnej wierzytelności do kosztów uzyskania przychodów: w roku, w którym nieściągalność wierzytelności udokumentowano postanowieniem sądu o postawieniu kontrahenta w stan upadłości (2005 r.) czy w latach następnych, w dowolnym momencie do upływu terminu przedawnienia wierzytelności (np. w roku doręczenia Spółce postanowienia sądu, tj. 2006)?
15 października 2003 r. musiałem wyjechać na 10 dni w sprawach rodzinnych. W tym okresie urząd podatkowy wysłał do mnie pismo o wszczęciu postępowania podatkowego. Pismo ani awizo nie dotarły do mnie. Okazało się, że listonosz tylko raz próbował dostarczyć ten list. Według mojej wiedzy jako podatnik mam prawo otrzymać dwukrotnie zawiadomienie o liście, którego nadawcą jest urząd skarbowy. Czy to prawda