Zmiana statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego w trakcie inwestycji na podstawie wydanej Decyzji o wsparciu nie wpływa na wysokość wskaźnika intensywności pomocy publicznej ani nie ogranicza prawa do kwalifikowania wydatków na używane środki trwałe.
Koszty dzierżawy nieruchomości od podmiotu powiązanego, spełniające wymogi kwalifikowalności określone w rozporządzeniu o wsparciu nowych inwestycji, mogą być uznane za koszty kwalifikowane do objęcia pomocą publiczną, w ramach zwolnienia podatkowego na podstawie decyzji o wsparciu.
Przy kalkulacji wskaźnika dochodowości, na podstawie art. 24ca ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, uwzględnia się całość dochodów, w tym zwolnionych z opodatkowania, co odzwierciedla pełną efektywność ekonomiczną przedsiębiorstwa i odpowiada celowi regulacji.
Dochody z działalności gospodarczej objętej decyzją o wsparciu, realizowanej na terenie zakładu przez pracowników, są zwolnione z CIT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. Dochody z działalności angażującej podwykonawców lub poza zakładem nie korzystają z tego zwolnienia.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Dochód uzyskiwany z tytułu świadczenia kompleksowego w ramach SSE podlega zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, natomiast dochód z tytułu sprzedaży złomu nie korzysta z takiego zwolnienia.
Przychody i koszty wynikające z umów faktoringu, związanych z wierzytelnościami z działalności zwolnionej z opodatkowania, przypisuje się do działalności opodatkowanej, ponieważ umowy te nie są integralną częścią działalności objętej wsparciem, co wyklucza ich zwolnienie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP.
Producent w rozumieniu art. 18eb ustawy o CIT obejmuje podmioty wytwarzające produkty samodzielnie, nawet przy zakupie surowców zewnętrznych, mogące korzystać z ulgi na ekspansję, pod warunkiem przypisania kosztów do działalności opodatkowanej.
Dochody zwolnione z podatku obejmują te uzyskane z działalności na terenie inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, przy czym nabywanie komponentów od zewnętrznych dostawców nie wpływa na prawo do zwolnienia; jednak czynności produkcyjne poza tym terenem, jak szycie pokrowców, muszą być wydzielone, gdyż nie podlegają zwolnieniu.
Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.
Dochody uzyskiwane z działalności obejmującej dostawę, transport i montaż produktów mogą podlegać zwolnieniu z CIT, gdy stanowią jedną całość gospodarczą z działalnością objętą decyzją o wsparciu, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. Usługi pomocnicze muszą być ściśle związane z działalnością główną określoną w decyzji.
Dochody uzyskane z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, które obejmują złożone produkty nabyte i opracowane przez Spółkę z wykorzystaniem zewnętrznych dostawców, mogą podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego, o ile całość procesu produkcyjnego odbywa się w ramach nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji. Sprzedaż tych produktów, jako całości funkcjonalnej, uprawnia
Cena netto nabycia środków trwałych wykorzystywanych na podstawie leasingu finansowego, w tym opłaty wstępne, raty leasingowe oraz wartość końcowa, stanowią koszty kwalifikowane inwestycji na cele ulgi podatkowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów określonych w przepisach rachunkowych i Rozporządzeniu PSI.
Podatnik, który w roku podatkowym nie korzysta ze zwolnień podatkowych wynikających z zezwolenia SSE czy decyzji o wsparciu, jest uprawniony do odliczenia kosztów kwalifikowanych działalności B+R w ramach ulgi B+R, pod warunkiem, że koszty te nie są uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z opodatkowania CIT, zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy o CIT.
Dochód ze sprzedaży akcesoriów do produktów zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, gdyż stanowi działalność pomocniczą wspierającą działalność główną określoną w decyzji o wsparciu, natomiast wartość Montażu realizowanego przez podmioty trzecie nie podlega opodatkowaniu w ramach tego zwolnienia, jako że nie wchodzi w skład działalności objętej decyzją o wsparciu.
Wydatki związane z wynagrodzeniem za usługi VDR oraz doradztwa prawnego, nawet jeśli nie prowadzą do osiągnięcia bezpośrednich przychodów, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Powinny być one alokowane do działalności zwolnionej i opodatkowanej za pomocą klucza przychodowego zgodnie z art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o CIT.
Moment od którego spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym uzyskiwanych przez nią dochodów, na podstawie decyzji o wsparciu.
W zakresie rozliczenia straty wygenerowanej w latach 2020-2023 na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o CIT.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b w przypadku przekształceń działalności gospodarczej.
Przychód uzyskany ze zbycia wierzytelności (faktoring) powinien być rozpoznany jako przychód opodatkowany na zasadach ogólnych, oraz na potrzebę ustalenia klucza alokacji kosztów przypisany do przychodów opodatkowanych.
Zastosowanie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, dot. wsparcia nowych inwestycji proporcjonalnie do prawa do udziału w zysku spółki komandytowej, uprawnienia do korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop dot. wsparcia nowych inwestycji w przypadku zmiany grona wspólników Spółki, uznania za koszty kwalifikowane nowej inwestycji wydatków na wytworzenie Kompleksu produkcyjnego, czyli
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT w zakresie dochodu uzyskiwanego w związku z transportem do docelowego miejsca montażu i/lub instalacji oraz montażem i/lub instalacją produktów poza terenem określonym w Decyzji o wsparciu.
Czy opisane w zdarzeniu przyszłym przemieszczenie i magazynowanie produktów DOW do centr dystrybucyjnych znajdujących się poza Terenem inwestycji wpływa (będzie wpływać) na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, w odniesieniu do dochodu ze sprzedaży produktów DOW, a więc produktów, których cały cykl produkcyjny będzie realizowany