Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Leasing gruntu na oznaczony czas, przy spełnieniu warunków art. 17i Ustawy o CIT, wyłącza częściowo przychody i koszty z opłat leasingowych w podstawowym okresie tej umowy. Jednocześnie nie zwalnia z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, przewidziane w art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, nie ma zastosowania, jeżeli pomiędzy spółką a jej jedynym udziałowcem, jednostką samorządu terytorialnego, istnieją nie tylko powiązania kapitałowe, ale także powiązania osobowe związane z obecnością przedstawicieli gminy w organach spółki.
Usługi świadczone przez Centrum Usług Wspólnych jako rozliczane okresowo w myśl art. 12 ust. 3c ustawy o CIT rozpoznają przychód z tytułu wykonania usług na koniec okresu rozliczeniowego. Korekty wynagrodzenia z powodu błędów kalkulacyjnych nie stanowią korekt cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Podmiot powiązany nie jest zwolniony z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o ile powiązania z innymi podmiotami nie wynikają wyłącznie z powiązania ze Skarbem Państwa, lecz obejmują inne rodzaje powiązań kapitałowych.
Transakcja dobrowolnego umorzenia akcji własnych, przy spełnieniu przesłanek z art. 11n pkt 1 ustawy CIT, uprawnia spółkę do odstąpienia od obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o ile wszystkie podmioty powiązane są rezydentami Polski, nie korzystają z wymienionych zwolnień i nie ponoszą strat podatkowych.
Wartość transakcji dobrowolnego umorzenia akcji bez wynagrodzenia należy ustalić według wartości rynkowej. Po spełnieniu określonych przesłanek, spółka może być zwolniona z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, pomimo przekroczenia progu transakcyjnego, jeśli spełnia warunki art. 11n CIT.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Usługi wsparcia świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotu powiązanego, obejmujące zarządzanie cyklem życia klienta oraz procesy weryfikacyjne, klasyfikowane są jako usługi o niskiej wartości dodanej, spełniają warunki art. 11f ust. 2 ustawy CIT, co uzasadnia zastosowanie uproszczonych zasad rozliczeń podatkowych.
Dotyczy ustalenia, czy korekty wynagrodzenia należnego Usługodawcy opisane przez Wnioskodawcę w Kategorii 1 i Kategorii 2 spełniają przesłanki z art. 11e ustawy o CIT, a w konsekwencji stanowią i będą stanowić korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, a Wnioskodawca powinien je rozpoznać z uwzględnieniem art. 15 ust. 1ab oraz ust. 4k pkt 2 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenie w jakim okresie rozliczeniowym Spółka powinna ujmować korekty zmniejszające albo zwiększające koszty uzyskania przychodów w przypadku dokonania korekty A, korekty B i korekty C dotyczących wynagrodzenia z tytułu umowy I, umowy II, umowy III i umowy IV.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Przypadek gdy zaktualizowana analiza porównawcza przygotowana dla zawartej transakcji udzielenia pożyczki wskaże, że oprocentowanie takiej transakcji w roku aktualizacji analizy nie mieści się już w przedziale międzykwartylowym wynikającym ze zaktualizowanej analizy, mimo że pierwotna analiza potwierdzała rynkowość transakcji i poziom oprocentowania na moment udzielenia finansowania (i w okresie ważności
Dotyczy ustalenia, czy dokonywanie przez Wnioskodawcę urealnienia planowanych kosztów wchodzących w bazę kosztową i kluczy alokacji do wartości rzeczywistych, a tym samym urealnienie wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu świadczenia usług wsparcia, które dokonywane jest w trakcie roku podatkowego i wynika z przyjętego modelu rozliczeń między Spółką a podmiotami powiązanymi stanowi korektę cen transferowych
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jeśli wartość poręczenia wynikająca z poręczanych Umów kredytowych, rozumiana jako kwota maksymalnego dozwolonego w ramach umowy zadłużenia, przekracza próg dokumentacyjny, ale w danym roku obrotowym faktycznie wykorzystana przez Spółkę kwota poręczanego zadłużenia nie przekroczyła 10 mln zł; - w przypadku
W Ministerstwie Finansów rozpoczęto prace nad kolejnymi zmianami w PIT i CIT. Celem proponowanych zmian jest uporządkowanie przepisów updof i updop, wyeliminowanie wątpliwości i rozbieżności interpretacyjnych oraz uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany dotyczą m.in. ulgi termomodernizacyjnej i ulgi IP BOX, zagranicznych spółek kontrolowanych, cen transferowych i fundacji rodzinnych. Rząd ma zająć
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Fundusze od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym zakresie
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Ustalenie, czy korekty wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług Obsługi Poinwestycyjnej, Usług Marketingowych oraz Usług Sprzedaży świadczonych na rzecz Zainteresowanych stanowiły i stanowią korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Kalendarium wydarzeń listopad 2023 r.
Jeżeli przy ustalaniu ceny transakcji wykupu certyfikatów, nie dochodzi i nie będzie dochodzić do ustalenia warunków odmiennych niż te, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, albowiem ceny za ww. usługi lub sposób ich ustalenia wynikają i będą wynikać z Ustawy o funduszach, to Fundusz nie podlega i nie będzie podlegał przepisom Rozdziału 1a ustawy CIT.