Działalność programistyczna w postaci tworzenia i rozwijania oprogramowania, spełniająca cechy twórcze i prowadzona systematycznie, uznawana jest za działalność badawczo-rozwojową, co umożliwia zastosowanie preferencyjnego opodatkowania dochodów z praw IP Box stawką 5% zgodnie z art. 30ca ustawy o PIT.
Działalność badawczo-rozwojowa Wnioskodawcy, realizowana w ramach prac Grupy 1 i 2, stanowi podstawę do skorzystania z ulgi B+R i IP Box, zgodnie z art. 18d i 24d Ustawy o CIT, przy założeniu spełnienia pozostałych ustawowych przesłanek. Organ potwierdził prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w pełnym zakresie.
Koszty pracowników angażowanych w działalność rozwojową Spółki, zaliczone do wartości początkowej WNiP i stanowiące podstawę do odpisów amortyzacyjnych, mogą być rozliczane jako koszty kwalifikowane w ramach ulgi badawczo-rozwojowej, zgodnie z art. 18d ustawy o CIT.
Działalność prowadzona przez Wnioskodawcę stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, co uprawnia do odliczenia kosztów kwalifikowanych od podstawy opodatkowania w ramach ulgi B+R, przy spełnieniu ustawowych wymogów formalnych i materialnych.
Umowa leasingu z własnym wytworzonym oprogramowaniem nie spełnia warunków umowy leasingu operacyjnego, gdyż prawa autorskie do oprogramowania wytworzonego we własnym zakresie nie stanowią wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji na gruncie ustawy o CIT.
W świetle przepisów ustawy o CIT prace związane z tworzeniem innowacyjnej aplikacji prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową, a wynagrodzenia informatyków mogą być uznane za koszty kwalifikowane w ramach ulgi B+R.
Zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 dla usługi polegającej na możliwości korzystania z platformy edukacyjnej w postaci dedykowanej strony internetowej oraz aplikacji mobilnej przeznaczonych do samodzielnej nauki języków obcych.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu w części dotyczącej wydatków poniesionych na budową ścieżek pieszo-rowerowych, przebudowę i budowę dróg, pętli autobusowej, rozbudową systemu, wymianę oświetlenia ulicznego oraz promocję projektu oraz jego nadzór, prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu w części dotyczącej rozbudowy miejskiej aplikacji.
Uznanie czynności udostępnienia Aplikacji wraz z dostawą lokalizatora GPS za świadczenie złożone podlegające opodatkowaniu jako świadczenie usług oraz określenie miejsca świadczenia dla ww. czynności.
Dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Dotyczy kwestii powstania zakładu Wnioskodawcy jako zakładu przedsiębiorstwa zagranicznego w Polsce w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 5 Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej z dnia 20 czerwca 1975 r. w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i od majątku, zmodyfikowaną
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowe jest stanowisko zgodnie z którym Gra została wytworzona, a także była, jest i będzie w przyszłości rozwijana przez Spółkę w ramach prowadzonej przez Spółkę działalności badawczo- rozwojowej w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy o CIT; - wytworzona i rozwijana przez Spółkę Gra jest kwalifikowanym prawem własności intelektualnej, obejmującym autorskie prawo do programu
Możliwość rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% i 12%.
czy w opisanym modelu biznesowym Wnioskodawca będzie brał udział w świadczeniu usług na rzecz Klienta, o którym mowa w art. 8 ust. 2a ustawy o VAT (pytanie nr 1); - czy Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na wystawionych przez Restauratorów fakturach dotyczących usług (pytanie nr 2); - czy zapewnienie Restauratorom odpłatnego dostępu do Aplikacji, szkoleń dla pracowników
uznanie opłat za udostępnienie Aplikacji za wynagrodzenie za świadczone usługi i brak prawa do zastosowania zwolnienia od podatku wskazanych usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 lub 40 ustawy
Uznanie, że świadczona usługa stanowi usługę elektroniczną, o której mowa w art. 28k ust. 1 ustawy, która podlega oznaczeniu w ewidencji VAT symbolem EE.
w zakresie możliwości skorzystania z ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.
W zakresie: ustalenia czy produkty Spółki (aplikacje) opisane w stanie faktycznym stanowią kwalifikowane prawa własności intelektualnej w rozumieniu przepisu art. 24d ust. 2 ustawy o CIT
Planowane przez Wnioskodawcę wysyłanie faktur elektronicznych w formacie pliku PDF z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury A związanej z aplikacją mobilną, na adres e-mailowy wskazany przez nabywcę podczas akceptacji regulaminu aplikacji mobilnej, w którym wyraził żądanie otrzymywania faktur w formie elektronicznej, będzie spełniało przesłanki do uznania, że nastąpi wydanie faktury w myśl
Planowane przez Wnioskodawcę wysyłanie faktur elektronicznych w formacie pliku PDF z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury A związanej z aplikacją mobilną, na adres e-mailowy wskazany przez nabywcę podczas akceptacji regulaminu aplikacji mobilnej, w którym wyraził żądanie otrzymywania faktur w formie elektronicznej, będzie spełniało przesłanki do uznania, że nastąpi wydanie faktury w myśl
Uznanie faktury w formacie pdf za wydanie faktury nabywcy w myśl art. 111 ust. 3a.