Podatnik posiadający ograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, w przypadku dochodów z umowy zlecenia zawartej z polskim zleceniodawcą i wykonywanej głównie za granicą, podlega opodatkowaniu w Polsce, chyba że dostarczy certyfikat rezydencji potwierdzający miejsce zamieszkania podatkowego poza Polską. Brak takiego certyfikatu skutkuje obowiązkiem pobrania podatku dochodowego w formie ryczałtu.
Dochody z pracy zdalnej wykonywanej z Polski przez rezydenta Szwecji, przez okres nieprzekraczający 183 dni, opłacane przez pracodawcę bez zakładu w Polsce, podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Szwecji.
Dochód z wynajmu nieruchomości położonej na terytorium Polski uzyskiwany przez nierezydenta szwedzkiego podlega opodatkowaniu w Polsce, zgodnie z prawem podatkowym kraju źródła oraz umową o unikaniu podwójnego opodatkowania z Szwecją.
Nie przysługuje prawo do "ulgi na powrót" osobie, która w trzech latach poprzedzających powrót do Polski posiadała miejsce zamieszkania na jej terytorium, co narusza warunki z art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zagraniczne stypendium naukowe wypłacane wnioskodawczyni, posiadającej ośrodek interesów życiowych w Polsce, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu w Polsce, przy czym jego część odpowiadająca dietom podróżnym jest zwolniona z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 23a ustawy o PIT.
Działalność Zleceniobiorcy w Polce będzie skutkowała dla Spółki powstaniem w Polsce zagranicznego zakładu w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o podatku CIT w związku z art. 5 UPO ze Szwecją, a w konsekwencji będzie podlegała w Polsce obowiązkowi podatkowemu na gruncie CIT od dochodów osiąganych przez ten zakład.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania dochodu z likwidacji lokaty terminowej (zysku z odsetek), umorzenia jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz wycofania środków z Pracowniczego Planu Kapitałowego, uzyskanego w 2025 r. po zmianie rezydencji podatkowej.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Ustalenie czy dojdzie do powstania zakładu Wnioskodawcy jako zakładu przedsiębiorstwa zagranicznego w Polsce, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca będzie podlegać obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych w Polsce od dochodów (przychodów) osiąganych z działalności prowadzonej z wykorzystaniem magazynu zlokalizowanego w Polsce.
Przysługuje Pani prawo do skorzystania z tzw. ulgi na powrót w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT.
Ustalenie czy dojdzie do powstania zakładu Wnioskodawcy jako zakładu przedsiębiorstwa zagranicznego w Polsce, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca będzie podlegać obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych w Polsce od dochodów (przychodów) osiąganych z działalności prowadzonej z wykorzystaniem magazynu zlokalizowanego w Polsce.
Ustalenie, czy Wnioskodawca w związku z realizacją umowy zawartej ze spółką M. będzie posiadał w Szwecji zakład podatkowy w rozumieniu przepisów polsko-szwedzkiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz czy Wnioskodawca do zysków zakładu podatkowego w Szwecji powinien przypisać całość zysków z umowy zawartej ze spółką M. czy tylko zyski z prac montażowych, bez zysków ze sprzedaży konstrukcji
Uzyskanie dochodów z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych oraz dochodów z udziału w funduszach kapitałowych opodatkowanych w Szwecji podlega wyłączeniu z opodatkowania ich w Polsce i dochody te nie są uwzględniane w podstawie wymiaru daniny solidarnościowej.
Czy Spółka jest zobowiązana do pobierania podatku u źródła od wynagrodzeń płaconych podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 Ustawy o CIT z tytułu korzystania z opisanych w stanie faktycznym urządzeń?
Czy, na podstawie przepisów UPO PL-SE oraz UPO PL-FIN, wypłacane przez Spółkę wynagrodzenie z tytułu Usług pośrednictwa podlega opodatkowaniu wyłącznie na terytorium, odpowiednio, Szwecji lub Finlandii.
Ustalenie, czy nie dojdzie do powstania zakładu Wnioskodawcy jako zakładu przedsiębiorstwa zagranicznego w Polsce w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 5 Konwencji między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Królestwa Szwecji w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie
w zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług (zakwalifikowanych jako usługi doradcze), o których mowa we wniosku, będzie podlegać podatkowi u źródła w Polsce.
Dochód uzyskany na terytorium Niemiec, Szwecji i Wielkiej Brytanii nie będzie korzystał ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W zakresie miejsca opodatkowania dochodu z działalności gospodarczej w przypadku świadczenia usług na terenie Polski i Szwecji.
czy Wnioskodawca jest zobowiązany do pobierania jako płatnik tzw. podatku u źródła, od przychodów osiąganych przez zagranicznych dostawców z tytułu odpłatnego prawa do korzystania z praw do korzystania oprogramowania
skutki podatkowe związane z zamianą akcji i koszty uzyskania przychodów związane ze sprzedażą akcji przez Wnioskodawcę
Kwalifikacja podatkowa wypłacanych odsetek na gruncie UPO Polska-Szwecja, opodatkowanie odsetek wyłącznie na terytorium Szwecji, brak obowiązku pobrania podatku u źródła.