Porady i artykuły

Artykuł
07.02.2019 Kadry i płace

Pracodawcy ze sfery budżetowej mają obowiązek wypłacić swoim pracownikom do końca marca 2019 r. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastkę). Ostatni dzień terminu na wypłatę przypada w niedzielę. Nie ulega on jednak przesunięciu. Pracownicy, którzy nabyli prawo do trzynastki, powinni dysponować taką wypłatą najpóźniej 31 marca 2019 r. W artykule odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania

Artykuł
22.10.2018 Kadry i płace

Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.

Porada
29.06.2018 Kadry i płace

Pracownicy jednostek sfery budżetowej nabywają prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego w pełnej wysokości, pod warunkiem przepracowania u danego pracodawcy pełnego roku kalendarzowego. Wyjątkowo pracownik, który nie spełnił tego warunku, nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w wysokości proporcjonalnej, jeżeli przepracował co najmniej 6 miesięcy.

Artykuł
28.11.2014 Kadry i płace

Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka) przysługuje pracownikom jednostek sfery budżetowej za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Pracownik, który nie przepracował całego roku, nabywa prawo do trzynastki w wysokości proporcjonalnej do przepracowanego okresu, jeżeli ten okres wynosi co najmniej 6 miesięcy. Trzynastka powinna zostać wypłacona najpóźniej do końca marca następnego

Artykuł

Pracownicy jednostek sfery budżetowej mają prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki) za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Termin wypłaty trzynastek przez takich pracodawców upływa z końcem marca. Świadczenie to może przysługiwać także osobom wykonującym pracę na rzecz podmiotów z sektora prywatnego, jeśli odpowiednie postanowienia w tym zakresie przewidują ich przepisy

Porada
28.11.2013 Kadry i płace

Ograniczenie wysokości wynagrodzenia osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi dotyczy, co do zasady, świadczeń wynikających z zatrudnienia. Takiego charakteru nie ma pomoc z zfśs, która może być przyznana tej grupie pracowników z uwzględnieniem ich sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej.

Porada
12.09.2013 Kadry i płace

Pracownikom, którzy z powodu korzystania z urlopu macierzyńskiego (ojcowskiego) w 2012 r. nie nabyli prawa do dodatkowego wynagrodzenia rocznego, pracodawcy powinni ponownie ustalić staż do tego świadczenia. Dotyczy to pracowników, którzy przed zmianą przepisów nie przepracowali u danego pracodawcy co najmniej 6 miesięcy wymaganych do otrzymania rocznej gratyfikacji.

Porada
26.02.2013 Kadry i płace

Dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastka, przysługuje, co do zasady, pracownikom jednostek sfery budżetowej i jest nagrodą za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Wysokość trzynastki zależy od długości okresu faktycznie przepracowanego w danym roku. Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 9 lipca 2012 r. do okresu uprawniającego do trzynastki za 2012 r. pracodawcy mogą zaliczyć okres

Porada
22.03.2011 Kadry i płace

Pracownik zatrudniony w samorządowej jednostce budżetowej otrzymał w 2010 r. karę nagany w związku z ciężkim naruszeniem obowiązków pracowniczych. Czy mimo to przysługuje mu prawo do całości "trzynastki" za 2010 r.? Czy w regulaminie wynagradzania możemy zawrzeć stosowne zapisy, które będą regulowały prawo pracownika do dodatkowego wynagrodzenia rocznego w sytuacji, gdy zostanie on ukarany karą dyscyplinarną