Przychód z tytułu otrzymania walut wirtualnych w ramach airdropów oraz grantów RPGF powstaje w momencie ich otrzymania, a nie zbycia, o ile są one uznane za świadczenia w naturze, co skutkuje obowiązkiem podatkowym w chwili ich uzyskania i ustaleniem wartości według kursu waluty z dnia poprzedzającego.
Przychód z działalności opodatkowuje się w chwili wykonania usługi, niezależnie od płatności kryptowalutą, natomiast dochód ze zbycia kryptowaluty podlega 19% podatkowi wg art. 30b ustawy o PIT, uwzględniając koszty nabycia waluty.
Waluty wirtualne, pomimo iż są traktowane jako prawa majątkowe, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn w przypadku ich dystrybucji przez airdrop, jako że nie dochodzi do darowizny w rozumieniu kodeksu cywilnego, a ich przekazywanie odbywa się w celach marketingowych.
Otrzymanie walut wirtualnych za usługi lub sprzedaż stokenizowanej treści audio stanowi przychód z działalności gospodarczej, podlegający opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 12 ust. 3 i 3a ustawy o CIT. Koszt uzyskania przychodu związany z walutami wirtualnymi powinien być rozpoznawany w roku poniesienia wydatków, zgodnie z art. 15 ust. 11 ustawy o CIT.
Prawo do zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Ustalenie, czy sprzedaż tokenów będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.