Podatnik, świadczący usługi międzynarodowego transportu towarów, może przechowywać dokumenty potwierdzające wykonanie usług oraz faktury wyłącznie w formie elektronicznej, spełniając wymogi autentyczności, integralności i czytelności. Takie dokumenty będą podstawą dla zastosowania stawki 0% VAT, przy zapewnieniu ich dostępności dla organów podatkowych.
Stosowanie stawki VAT 0% do refakturowanej usługi międzynarodowego transportu towarów, wymagane jest uzyskanie potwierdzenia przez organy celne wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania importu, co czyni niezasadnym użycie preferencyjnej stawki bez pełnej dokumentacji.
Stawkę podatku VAT w wysokości 0% można zastosować do międzynarodowego transportu towarów z Polski do krajów trzecich, jeśli usługodawca posiada odpowiednią dokumentację potwierdzającą wywóz poza UE i działa na zasadzie pośrednictwa w świadczeniu usługi.
Przy świadczeniu usług transportu międzynarodowego brak dokumentu celnego potwierdzającego wliczenie wartości usługi do podstawy opodatkowania importu wyklucza zastosowanie stawki 0% VAT; dokument ten jest warunkiem preferencji podatkowej.
Spółka świadcząca usługi transportu międzynarodowego nie jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% bez posiadania potwierdzonego przez urząd celno-skarbowy dokumentu, z którego jednoznacznie wynika wliczenie wartości usługi transportowej do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów.
Dochody uzyskiwane z pracy najemnej na pokładzie samolotów eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z zarządem na Malcie podlegają opodatkowaniu wyłącznie na Malcie, zgodnie z art. 15 ust. 3 umowy polsko-maltańskiej, co skutkuje ich zwolnieniem od podatku w Polsce.
Podatnik, będący polskim rezydentem podatkowym, osiągający dochody z pracy najemnej na jednostkach pływających w transporcie międzynarodowym zarządzanych przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze, ma prawo do metody proporcjonalnego odliczenia oraz pełnego skorzystania z ulgi abolicyjnej, niezależnie od zwolnienia od opodatkowania w Singapurze.
Usługi pośrednictwa związane z międzynarodowym transportem towarów z Chin do Polski mogą korzystać ze stawki VAT 0%, pod warunkiem posiadania dokumentacji potwierdzającej przekroczenie granicy i wliczenie wartości usługi do podstawy opodatkowania importu.
Usługi transportu towarów świadczone przez polskiego podatnika na rzecz podatnika z siedzibą poza terytorium kraju są opodatkowane w miejscu siedziby usługobiorcy zgodnie z art. 28b ustawy o VAT. Stawka 0% nie jest właściwa, a na fakturze powinna widnieć adnotacja „odwrotne obciążenie”.
Dochody z pracy wykonywanej w transporcie międzynarodowym przez rezydenta podatkowego Polski podlegają opodatkowaniu w Polsce, mimo działalności pracodawcy w różnych krajach, zgodnie z właściwymi umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania, przy uwzględnieniu miejsca faktycznego zarządu przedsiębiorstw.
Usługi transportu lotniczego pasażerów nabyte i dalej odsprzedawane nie podlegają opodatkowaniu na terenie Polski pod warunkiem, że nie występuje odcinek trasy wewnątrz Polski, a miejsce świadczenia uzasadnia opodatkowanie w innym kraju. W przypadku importu i odsprzedaży takich usług na terytorium kraju nie rozpoznaje się importu usług.
Usługa transportu międzynarodowego pasażerów w przypadku czarteru samolotów podlega opodatkowaniu w miejscu faktycznego świadczenia, gdzie odbywa się przemieszczanie, uwzględniając pokonane odległości. Dla zastosowania preferencyjnej stawki 0% VAT niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca spełnienie warunków określonych w przepisach. Import usług musi być deklarowany, jeśli miejsce świadczenia to
Miejscem opodatkowania usług transportu kabotażowego jest, zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, siedziba działalności zleceniodawcy lub miejsce jego stałego prowadzenia działalności gospodarczej. W związku z tym, usługi świadczone dla zleceniodawców z Państw UE podlegają tam opodatkowaniu, chyba że dotyczą transportu realizowanego poza UE.
Stosowanie stawki 0% VAT do usług spedycji międzynarodowej, nie wymaga odprawy celnej na terytorium Polski, pod warunkiem spełnienia warunków dokumentacyjnych potwierdzających związek z międzynarodowym transportem i zawarcie kosztów w podstawie opodatkowania importu.
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne a dodatek za rozłąkę oraz dodatek na wyżywienie.
Obowiązek złożenia zeznania podatkowego i opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Rozpoznanie importu usług przewozów lotniczych pasażerów i ich opodatkowania.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych świadcząc osobiście usługi transportowe w charakterze kierowcy w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie usług międzynarodowego transportu towarów stawką VAT 0%.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych z pracy najemnej - Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie rejsów: - rozpoczynających się w Polsce i kończących na polskich wodach terytorialnych lub przebiegających przez wody terytorialne UE, - rozpoczynających się w Polsce i kończących się na terytorium UE oraz rozpoczynających się w Polsce i kończących się poza terytorium UE, - rozpoczynających się na terenie UE poza Polską i kończących się na terytorium UE poza Polską, rozpoczynających się