Spółka realizując zysk podatkowy w latach 2021-2023 oraz latach kolejnych jest/będzie uprawniona do skorzystania z przesłanki wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji zgodnie z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji z powiązanymi podmiotami krajowymi, które nie poniosły straty ze źródła przychodów, w ramach którego rozliczana jest dana transakcja powiązana i które spełniają
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Dotyczy transakcji kontrolowanej pomiędzy Wnioskodawcą, a jego zagranicznym oddziałem.
Dotyczy ustalenia: - czy (…), dokonując ustalenia wartości Transakcji kontrolowanej na podstawie art. 11k ust. 2, powinna, poza wartością Wynagrodzenia i wartością Opłat, uwzględnić również Kwoty obrotu opisane w pkt C); - czy (…) (przy założeniu braku możliwości zastosowania art. 11n) będzie zobowiązana, zgodnie z art. 11k ust. 1 i 2, do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla Transakcji
1.Czy Wnioskodawca w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 marca 2023 r. był podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z opisanym we wniosku Stowarzyszeniem. 2.Czy Wnioskodawca po 31 marca 2023 r. był podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z opisanym we wniosku Stowarzyszeniem
Ustalenie, czy kwoty zawracane do Wnioskodawcy przez Zainteresowaną nie stanowią przychodów podatkowych oraz wartości transakcji kontrolowanej
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
Czy w odniesieniu do zawartej z Podmiotem powiązanym w Roku obrotowym umowy sprzedaży Nieruchomości, po stronie Wnioskodawcy powstał obowiązek sporządzania dokumentacji lokalnej na gruncie Ustawy o CIT.
Czy: - w opisanym stanie faktycznym transakcja polegająca na wniesionych przez Wnioskodawcę dopłatach na kapitał inny niż kapitał zakładowy X na gruncie lokalnych przepisów obowiązujących w krajach ich siedziby, spełnia definicję transakcji kontrolowanej określoną w art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.; - w opisanym zdarzeniu przyszłym transakcja polegająca
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych podczas opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka jest podmiotem powiązanym z Funduszem, a zatem ciąży na niej obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanych o charakterze jednorodnym zawieranych z Funduszem, które przekraczają progi wskazane w ustawie o CIT, jeżeli w sprawie nie znajdzie zastosowania żadne ze zwolnień z obowiązku sporządzania ww. dokumentacji, wskazanych
1. Czy do transakcji kontrolowanych zawieranych przez Spółkę w 2021 r. ze Spółkami powiązanymi, które to Spółki powiązane w 2021 r. nie poniosły straty podatkowej albo poniosły stratę podatkową, ale spełniają warunki z art. 31z2 Ustawy Covid, nie ma zastosowania obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1 Ustawy CIT? 2. Czy lokalna dokumentacja cen
Właściwe kwalifikowanie usługi brokerskiej jako transakcji kontrolowanej.
Właściwe kwalifikowanie usługi brokerskiej jako transakcji kontrolowanej.
Czy zawarcie Umowy na warunkach opisanych w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie stanowiło transakcję kontrolowaną, o której mowa w art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z czym na Wnioskodawcy będzie spoczywał obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku
Możliwość odliczenia od podatku od dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej z siedzibą na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych kwoty równej podatkowi dochodowemu zapłaconemu przez zagraniczną spółkę kontrolowaną w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej kwalifikacji transakcji wniesienia aportów do kategorii "transakcji towarowej".
Właściwe kwalifikowanie usługi brokerskiej jako transakcji kontrolowanej.
Dotyczy ustalenia, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym transakcja polegająca na wniesieniu wpłat przez Wnioskodawcę na kapitał zapasowy A, dokonana na gruncie przepisów HGB, spełnia definicję transakcji kontrolowanej określoną w art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT i w zw. z tym, czy będzie podlegała obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz innym obowiązkom dokumentacyjnym
w jaki sposób, w świetle art. 11l ust. 1 pkt 4 ustawy CIT w związku z art. 11a ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej polegającej na przypisaniu dochodów do zagranicznego zakładu na potrzeby określenia zaistnienia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy CIT.
Ministerstwo Finansów wydało interpretacje ogólne w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym i w sprawie definicji transakcji kontrolowanej. Wskazuje w nich, jak rozumieć poszczególne elementy składowe tych definicji. Ma to pomóc podatnikom w odpowiednim zaklasyfikowaniu zdarzenia dla potrzeb przepisów o cenach transferowych tak, aby odpowiednio wypełniali obowiązki w zakresie