Porady i artykuły

Artykuł

W 2019 r. wejdą w życie duże nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą nowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz pracowniczych planów kapitałowych.

Artykuł
19.11.2018 Podatki

Do 31 stycznia 2019 r. wszyscy płatnicy muszą przekazać urzędom skarbowym informacje podatkowe za 2018 r. Podatnicy otrzymają je w terminie do końca lutego 2019 r. Pracodawcy składający informacje za nie więcej niż 5 podatników nie będą mogli przesłać ich w formie dokumentu pisemnego, lecz elektronicznie. Natomiast od 2020 r. w miesiącu przekroczenia przez pracownika I progu podatkowego pracodawca

Porada
29.06.2018 Ubezpieczenia

Planujemy zatrudnić na podstawie umowy zlecenia kilku studentów. Nie wiem, czy wszyscy będą kontynuować naukę od października br. i nie mam pewności, czy będę musiał opłacać składki za te osoby. Czy mogę od nich żądać przedłożenia dokumentów potwierdzających ich status, czy wystarczy samo oświadczenie?