Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego stanowiących towar handlowy.
Brak opodatkowania czynności dostawy towarów lub części zamiennych, przekazanych nieodpłatnie do serwisanta zewnętrznego na terenie innego kraju członkowskiego, do wykonania usługi reklamacji w ramach umowy gwarancyjnej na zlecenie Wnioskodawcy lub bezpośrednio do klienta indywidualnego, który zakupił towar wadliwy, bez względu na sytuację, czy wadliwy towar lub część wymienna są zwracane do Wnioskodawcy
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Limitowanie kosztów używania samochodów osobowych wykorzystywanych w ramach działalności na podstawie umowy leasingu i umowy najmu, a podnajmowanych kolejnym klientom.
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na przeglądy oraz naprawy rewizyjne i główne lokomotyw i wagonów.
Czy zastosowanie 3% stawki ryczałtu, do opodatkowania przychodów uzyskanych z odsprzedaży zakupionych i odremontowanych używanych maszyn i urządzeń jest prawidłowe? Jeśli nie, to jaka stawka opodatkowania powinna być zastosowana?
Czy wydatki na naprawy powypadkowe pojazdów, które są: (i) klasyfikowane jako ciągniki siodłowe i zaliczane do rodzaju 746 KŚT oraz (ii) objęte ubezpieczeniem NNW, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Spółki?
Czy koszt naprawy i innych usług wykonanych na towarach należy ewidencjonować w kolumnie Nr 10 podatkowej księgi przychodów i rozchodów i czy w związku z tym koszty te podwyższają wartość towarów uwzględnianych w spisie z natury.
Strona uważa, że jeżeli nie udowodni faktu rozliczenia transakcji w Wielkiej Brytanii, miejsce świadczenia przypada na terytorium Polski, tj. państwa, które nadało jej numer identyfikacyjny, którym posługuje się w tej transakcji.W związku z tym Strona zwróciła się o potwierdzenie stanowiska, iż miejscem świadczenia w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, jest dla transakcji Polska.
Z przedstawionego przez Stronę stanu faktycznego wynika, że prowadzi Ona działalność w zakresie naprawy i konserwacji silników samolotowych. W niektórych przypadkach silniki przekazywane Stronie do naprawy są przesyłane do Wielkiej Brytanii, gdzie są naprawiane przez inny podmiot działający na rzecz Strony. Niekiedy naprawienie silnika przez podwykonawcę wymaga dostarczenia części zamiennych. Przy
Pytanie: Czy usługi polegające na naprawie samochodów przawożonych z krajów członkowskich UE należy opodatkować podatkiem VAT , oraz jak należy fakturować ww.usługi?STANOWISKO: Podatnik stwierdza, iż wykonywanie ww. usług na terytorium kraju, uznanych przez Podatnika za usługi, o których mowa w art.27 ust.2 pkt 3 lit.d) ww. ustawy, tj. usługi na ruchomym majątku rzeczowym, skutkowało będzie, w zależności