Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Spółka, posiadająca stałe miejsce prowadzenia działalności w Polsce, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem usług na terytorium Polski, mimo błędów w danych na fakturach, o ile można zidentyfikować strony transakcji. Jednak spółka nie może stosować stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów promocyjnych, nieposiadając rejestracji VAT w innym państwie członkowskim
Możliwość rozliczenia broni, amunicji, sprzętu taktycznego i akcesoriów jako koszty uzyskania przychodu, przez prowadzącego zajęcia rekreacyjne na strzelnicy, prowadząc działalność internetową na portalach internetowych (np. platforma oraz innych portali internetowych) o tematyce, broni, amunicji, strzelnic, strzelectwa, użycia broni oraz odpowiednich zachowań z bronią i bezpieczeństwa oraz działalności
Ulga na ekspansję (wydatki na: influencerów, portale sprzedażowe, wynagrodzenie pracowników marketingu, nieobowiązkowe certyfikaty, produkcja próbek, linki sponsorowane, koszty uczestnictwa w targach, reklama)
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej oraz prawidłowości sposobu ujmowania wystawianych faktur w rejestrach sprzedaży i deklaracjach VAT-7.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w celach reklamowo-promocyjnych oraz opodatkowania nieodpłatnego wydania materiałów (standów) o charakterze reklamowym, promocyjnym oraz informacyjnym.
Czy nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych kontrahentom z krajów trzecich stanowi eksport i będzie przysługiwało prawo do zastosowania 0% stawki?
opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów o małej wartości i przekazywanie towarów za drukowane materiały reklamowe,
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów, które nie spełniają definicji prezentów o małej wartości, w ramach promocji i reklamy.
Czy otrzymane towary i materiały reklamowe stanowią przychód należny firmy w rozumieniu art. 11 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy Spółka może odliczyć podatek VAT od zakupu przekazywanych następnie klientom w celu nawiązania lub podtrzymania dobrej współpracy upominków i gadżetów reklamowych (nie będących prezentami o małej wartości w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług)?
Czy Spółka ma obowiązek opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności przekazania klientom w ramach reprezentacji upominków i gadżetów reklamowych, jeśli odliczyła VAT przy ich zakupie?
Czy spółka ma obowiązek opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów handlowych i materiałów reklamowych, nie będących próbkami, prezentami o małej wartości i drukowanymi materiałami reklamowymi, na cele reprezentacji i reklamy - czyli na cele ściśle związane z prowadzonym przedsiębiorstwem?
W opinii Wnioskodawcy przekazywanie towarów handlowych oraz materiałów reklamowych na reprezentację i reklamę ma bezpośredni wpływ na wielkość udziału w rynku, wielkość sprzedaży, kontakty handlowe oraz wizerunek firmy. W związku z faktem, iż działania te są bezpośrednio związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, stoi ona na stanowisku, iż nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług sprzedaży gadżetów z czasopismami.
Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w
Czy towary wymienione we wniosku zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług mogą być zaliczone do towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych do wykonywania transportu międzynarodowego?