Podatnicy stosujący procedurę OSS mogą zastąpić paragon fiskalny dowodem zapłaty, rezygnując z kasy rejestrującej, pod warunkiem stosowania faktur z odpowiednią stawką VAT kraju nabywcy w transakcjach B2C na terenie Unii Europejskiej.
Podatnik świadczący usługi telewizyjne za pomocą automatów wrzutowych w szpitalach od dnia 1 kwietnia 2027 roku zobowiązany jest prowadzić ewidencję sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących zainstalowanych przy każdym automacie, zapewniając tym samym wystawienie i wydanie paragonu fiskalnego natychmiast po dokonaniu sprzedaży na rzecz osoby fizycznej.
Sprzedaż towarów przez wnioskodawcę w ramach modelu dropshippingowego stanowi odpłatną dostawę, lecz nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce. W konsekwencji wnioskodawca nie jest zobowiązany do wystawiania faktur ani ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.
Dostawa towarów w modelu dropshipping, gdzie prawo do rozporządzania towarem przechodzi na klienta przy zamówieniu, nie podlega VAT w Polsce, jeśli miejscem rozpoczęcia wysyłki jest państwo trzecie - Chiny, a transakcje nie muszą być fakturowane ani rejestrowane kasą fiskalną w Polsce.
Dla uzyskania zwolnienia z obowiązku stosowania kasy rejestrującej dostawy towarów w systemie wysyłkowym konieczne jest, by zapłata w całości wpływała bezgotówkowo na rachunek podatnika, co nie jest spełnione w modelach płatności obejmujących zaliczki oraz kompensaty z dostawcą.
Brak podpisu nabywcy na protokole zwrotu przy dokonywaniu zwrotów towarów w kasach samoobsługowych i tradycyjnych, mimo możliwości uzyskania takiego podpisu, uniemożliwia korektę podstawy opodatkowania VAT zgodnie z § 3 ust. 3 pkt 7 rozporządzenia o kasach, co wpływa na zidentyfikowanie konkretnej sprzedaży i egzemlparza towaru.
Nieprawidłowym jest założenie, że elektroniczna ewidencja zwrotu towarów bez podpisu nabywcy uprawnia do korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego; nie spełnia wymogów § 3 ust. 3 pkt 7 rozporządzenia o kasach.
W przypadku zwrotu towarów, obowiązek sporządzenia protokołu zwrotu podpisanego przez sprzedawcę i nabywcę, określony w § 3 ust. 3 pkt 7 rozporządzenia o kasach rejestrujących, jest koniecznością warunkującą prawo do korekty podstawy opodatkowania oraz podatku VAT. Brak podpisu klienta uniemożliwia dokonanie takiej korekty.
Dla obniżenia podstawy opodatkowania w wyniku zwrotu towaru niezbędne jest posiadanie podpisu nabywcy na protokole zwrotu, zgodnie z § 3 ust. 3 pkt 7 rozporządzenia o kasach. Brak podpisu uniemożliwia korektę, niezależnie od skutecznej identyfikacji transakcji w systemach elektronicznych.
Nieprawidłowo udokumentowany zwrot towarów, który nie spełnia wymogu podpisania protokołu przez nabywcę i sprzedawcę, wyklucza możliwość korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego VAT na podstawie przepisów rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących. Zasady ewidencji zwrotów muszą zawierać wszystkie elementy przewidziane przez przepisy, w tym protokół podpisany przez obie strony transakcji
Nowo założona spółka cywilna prowadząca sprzedaż zapalniczek wysuwanych korzysta ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży na kasie rejestrującej do momentu przekroczenia rocznego obrotu 20 000 zł, pod warunkiem, że zapalniczki te nie są wymienione w katalogu wyłączeń określonym w § 4 ust. 1 rozporządzenia MF z dnia 17 grudnia 2024 r.
Spółka, realizując sprzedaż wysyłkową rowerów, ma prawo do skorzystania z zwolnienia z ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia oraz poz. 41 załącznika, pod warunkiem zachowania wymaganych warunków płatności i dokumentacji.
Braku obowiązku ewidencjonowania sprzedaży produktów rolnych przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Prawo do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej sprzedaży wydrukowanych książek w ramach A, na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 36 załącznika do Rozporządzenia, podczas gdy w odniesieniu do pozostałej sprzedaży wysyłkowej Wnioskodawca prowadzi ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, dobrowolnie z niego rezygnując.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 i ust. 9 ustawy o VAT oraz zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczania konsumentom paragonów w formie elektronicznej wraz z obrazem tego paragonu.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania w podatku od towarów i usług w przypadku zwrotu towaru lub reklamacji towaru zakupionego przez Internet na podstawie prowadzonej ewidencji zwrotów, o której mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwość likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwość likwidacji kasy rejestrującej.