Stosunek trustu ustanowionego na Wyspach Cooka jest traktowany jako zagraniczna jednostka kontrolowana, co skutkuje przypisaniem dochodów trustu do wnioskodawcy jako przychodów z kapitałów pieniężnych, podlegających opodatkowaniu według zasad odpowiednich dla takich przychodów, z zastosowaniem metody proporcjonalnego odliczenia podatku.
Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Wydatki związane z nabyciem usług doradczych, w tym koszty nierozłączne i konieczne dla zakończenia transakcji pozyskania nowego inwestora, stanowią koszty uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia przesłanek art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, chyba że zostaną zakwalifikowane jako wyłączone z art. 16 ust. 1 CIT.
Gminie przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji, poprzez zastosowanie preproporcji i proporcji sprzedaży, wyłącznie w zakresie czynności podlegających VAT (opodatkowanych lub zwolnionych), z wyłączeniem spoza regulacji podatku VAT.
Wniesienie aportem nieruchomości gruntowej do spółki przez gminę stanowi czynność opodatkowaną podatkiem VAT, gdyż gmina w tym zakresie występuje jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, a nie jako organ władzy publicznej w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy.
Podatnik, realizując projekt związany z działalnością mieszaną, może odliczyć podatek naliczony przy zastosowaniu prewspółczynnika dla właściwej jednostki budżetowej. Natomiast, gdy prewspółczynnik nie przekracza 2%, możliwe jest uznanie proporcji odliczenia za zerową, z zachowaniem przesłanek wynikających z art. 90 ust. 10 ustawy o VAT.
Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu kosztów inwestycji związanych zarówno z działalnością gospodarczą opodatkowaną VAT, jak i działalnością inną niż gospodarcza, przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT, jeśli nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie wydatków do konkretnej działalności.
Gmina nie ma prawa do pełnego odliczenia VAT od wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją węzła przesiadkowego, gdyż obiekty te będą służyły zarówno do działalności gospodarczej, jak i celów publicznoprawnych. Odliczenie VAT musi być ograniczone, z wyjątkiem wydatków bezpośrednio związanych z działalnością opodatkowaną.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z termomodernizacją budynków użyteczności publicznej (w tym montaż paneli fotowoltaicznych).
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Czy w świetle wyżej opisanego stanu faktycznego otrzymana przez Spółkę rekompensata stanowić będzie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Czy w przypadku uznania pytania nr 1 za prawidłowe, dzień powstania przychodu Spółki z tytułu rekompensaty
Prawo do odliczenia i zwrotu części podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy planowana dostawa działek w drodze zamiany będzie zwolniona od podatku VAT w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 2 pkt 33 ustawy.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Powiat w związku z realizacją inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu od wydatków dotyczących budynków użyteczności publicznej, w których efekty ww. projektu są wykorzystywane do celów innych niż działalność gospodarcza; prawo do odliczenia podatku VAT związanego z realizacją ww. projektu od wydatków dotyczących budynku Urzędu Miejskiego i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, w których efekty
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług w ramach Projektu.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Sprzedaż działki, będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z art. 7 ust. 1 ustawy, która nie będzie korzystała ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ani pkt 2 ustawy. Zatem, będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług według stawki właściwej dla przedmiotu dostawy.
Czy w przypadku dokonywanych w przyszłości przez Wnioskodawcę Płatności na rzecz Nowej spółki zależnej związanych z transakcjami typu back-to-back, w wyniku przeniesienia na X PL wszelkich ryzyk i pożytków z transakcji na instrumentach finansowych, które będą zawierane przez Nową spółkę zależną z klientami (o ile zostanie ona w przyszłości utworzona), znajdzie zastosowanie art. 26 ust. 1m ustawy o
Prawo do częściowego obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji przy zastosowaniu prewspółczynnika oraz współczynnika Przedszkola.