Ustawa o rachunkowości wskazuje, że wszelkie ujawnione w toku inwentaryzacji różnice między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych należy wyjaśnić i rozliczyć w księgach rachunkowych tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji (art. 27 ust. 2 uor). W przypadku jednostek, których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, ostateczne wyjaśnienie, rozliczenie
Czy ujawnione w trakcie inwentaryzacji niedobory towarów handlowych Spółka, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zaliczać do kosztów uzyskania przychodów?
Czy zgodnie zobowiązującymi przepisami podatku dochodowego od osób prawnych niedobory w towarach handlowych, uznane przez Komisję inwentaryzacyjną za niezawinione, gdyż powstały w wyniku zdarzenia losowego jakim była kradzież/zniszczenie lub zagubienie można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Ustawa o rachunkowości zezwala na rozpoczęcie inwentaryzacji większości składników majątkowych na 3 miesiące przed dniem bilansowym oraz wskazuje termin jej zakończenia nie później niż do 15. dnia następnego roku obrotowego. Terminy te określa art. 26 ust. 3 pkt 1 ustawy o rachunkowości dla inwentaryzacji przeprowadzonej metodą spisu z natury oraz potwierdzeń sald. Kiedy zatem należy zakończyć inwentaryzację
Zniszczenia towarów, wyposażenia i środków trwałych przedsiębiorców spowodowane powodzią są wynikiem nadzwyczajnych, nieprzewidzianych okoliczności. Tego rodzaju zdarzenia należy w księgach wykazywać osobno jako straty nadzwyczajne. W raporcie przedstawiamy szczegółowe zasady ewidencjonowania tych strat oraz ich dokumentowania.
Czy ujawniane w trakcie inwentaryzacji ciągłej różnice inwentaryzacyjne, w postaci nadwyżek magazynowych stanowią przychody podatkowe, natomiast w postaci niedoborów magazynowych - koszty uzyskania przychodów Spółki?
Pracownik magazynu od miesiąca przebywa na zwolnieniu lekarskim. Pozostałych dwóch magazynierów zwróciło się w związku z tym o przeprowadzenie inwentaryzacji w magazynie. Wszyscy trzej pracownicy mają umowę o wspólnej odpowiedzialności materialnej. Czy w takim przypadku powinniśmy przeprowadzić inwentaryzację? Jeśli tak, to w jakim terminie?
Z tytułu inwentury oraz w trakcie roku powstaną na stanie poszczególnych asortymentów (produktów, surowców, opakowań, towarów) niedobory. Czy jeżeli ich łączna wartość nie przekroczy 3% wartości rocznego obrotu ze sprzedaży Wnioskodawczyni będzie mogła zaliczyć je do kosztów podatkowych w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych prawidłowe będzie zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wartości ujawnionych niedoborów magazynowych oraz zmniejszanie tych kosztów o wartość stwierdzonych nadwyżek magazynowych wykazywanych w trakcie inwentaryzacji materiałów Spółki (inwentaryzacji kontrolnych organizowanych w trakcie roku obrotowego lub w trakcie rocznej inwentaryzacji
Czy zgodnie z przepisami ustaw o podatku dochodowym od osób prawnych prawidłowe będzie zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów niedoborów podlegających kompensacie pomniejszenie ich o wartość skompensowanych z nimi nadwyżek, co de facto będzie obojętne podatkowo, natomiast różnice wartościowe pozostałe po kompensacie oraz niedobory i nadwyżki nie polegające kompensacie będą zaliczone odpowiednio
Czy zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, prawidłowe będzie zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wartości ujawnionych niedoborów magazynowych wykazywanych w trakcie inwentaryzacji towarów handlowych Spółki (zarówno inwentaryzacji w trakcie roku obrotowego jak i inwentaryzacji rocznych? 1472/ROP1/423-11/06/RM, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego