Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację zadania.
Brak zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług.
Ocena możliwości odliczenia w ramach ulgi termomodernizacyjnej całości wydatków na zakup i instalację pompy ciepła oraz fotowoltaiki, także poniesionych przez pozostałych współwłaścicieli.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy otrzymane przez Gminę wpłaty na rachunek bankowy z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu Instalacji powinny być opodatkowane podatkiem VAT jako wynagrodzenie za odpłatnie świadczoną usługę, pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, ustalenia, czy poza odprowadzeniem VAT od
uznanie wpłat otrzymywanych przez Wnioskodawcę od Mieszkańców za zaliczki na poczet wynagrodzenia za świadczone przez Gminę usługi oraz momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanych zaliczek na poczet świadczonych usług, - brak obowiązku odrębnego opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom Instalacji do korzystania w okresie trwania umowy, - brak obowiązku odrębnego opodatkowania
uznanie wpłat otrzymywanych przez Wnioskodawcę od Mieszkańców za zaliczki na poczet wynagrodzenia za świadczone przez Gminę usługi oraz momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanych zaliczek na poczet świadczonych usług, - brak obowiązku odrębnego opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom Instalacji do korzystania w okresie trwania umowy, - brak obowiązku odrębnego opodatkowania
Uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od Mieszkańców na poczet zakupu i montażu Instalacji za wynagrodzenie za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi; moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu uiszczonych przez Mieszkańców wpłat; opodatkowanie przekazania Mieszkańcom Instalacji do korzystania w okresie trwania Umów oraz własności Instalacji po upływie okresu trwania Umów.
prawo do odzyskania podatku naliczonego związanego z wykonaniem instalacji fotowoltaicznych gruntowych obok gminnej oczyszczalni ścieków oraz budynków hydroforni z zastosowaniem prewskaźnika VAT prawo do odzyskania podatku naliczonego związanego z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej na budynku Urzędu Gminy z zastosowaniem prewskaźnika VAT
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach związanych z zakupem i montażem Instalacji na nieruchomościach Mieszkańców.
Wnioskodawcy przysługuje prawo odliczenia w rozliczeniu rocznym składanym za 2020 r., w ramach ulgi termomodernizacyjnej wskazanej w art. 26h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do wysokości limitu, tj. 53 000 zł, wydatków poniesionych w 2020 r. na modernizację ogrzewania polegającą na likwidacji pieca węglowego wraz z ogrzewaczem wody, i montażu pompy ciepła oraz instalacji fotowoltaicznej
ustalenie czy wydatki, o których mowa we wniosku są kosztami bezpośrednimi w myśl art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w momencie uzyskania przychodu ze sprzedaży lokali, miejsc postojowych, powierzchni przynależnych czyli w dniu przeniesienia prawa własności na nabywcę w postaci aktu notarialnego
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach VAT dokumentujących poniesione przez Wnioskodawcę wydatki związane z realizacją projektu pn.: .
Możliwość odliczenia wydatków poniesionych w ramach ulgi termomodernizacyjnej (instalacja kolektora słonecznego)
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych przez Gminę usług na rzecz Mieszkańców; momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanych zaliczek na poczet świadczonych usług; niepodlegania opodatkowaniu czynności przekazania Mieszkańcom Instalacji do korzystania w okresie trwania umowy; opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom własności Instalacji po upływie
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Zasadności zastosowania 8% stawki podatku do usług wykonywanych w obrysie budynków mieszkalnych, zastosowania 23% stawki podatku do usług wykonywanych z wykorzystaniem Instalacji montowanych obok budynków mieszkalnych (na gruncie, bądź na budynkach gospodarczych), opodatkowania wniesionych przez Mieszkańców wpłat oraz odrębnego opodatkowania przekazania Instalacji Mieszkańcom do korzystania w okresie
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców z wykorzystaniem Instalacji montowanych w obrysie budynków mieszkalnych; stawki podatku dla świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców z wykorzystaniem Instalacji montowanych obok budynków mieszkalnych (na gruncie); podatkowania otrzymanych wpłat (zaliczek) od Mieszkańców; opodatkowania przekazania Instalacji
w zakresie: -opodatkowania podatkiem VAT otrzymywanych przez Gminę wpłat od Mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, -stawki podatku dla świadczenia wykonywanego przez Gminę na rzecz Mieszkańców oraz momentu powstania dla Gminy obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania przez Gminę wpłat od Mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, dokonywanych przed wykonaniem tych
W zakresie opodatkowania stawką podatku w wysokości 8% świadczenia na rzecz Mieszkańców dotyczącego kotłów gazowych, momentu powstania obowiązku podatkowego dla wpłat otrzymywanych od Mieszkańców, braku opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom Instalacji do korzystania w okresie trwania Umów oraz braku opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom własności Instalacji wraz z upływem okresu
Stawka podatku dla świadczonych przez Gminę usług na rzecz Mieszkańców; opodatkowanie otrzymywanych przez Gminę od Mieszkańców wpłat jako zaliczki w momencie ich otrzymania na poczet wynagrodzenia za świadczone przez Gminę usługi; brak opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom Instalacji do korzystania w okresie trwania umowy oraz brak opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom własności
Stawka podatku na usługę montażu basenu, wanny SPA lub wanny z hydromasażem.
Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów z tytułu umów o dzieło na opracowanie projektów instalacyjnych.