Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów oraz uznanie, że momentem powstania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych bezpośrednio przez Usługodawcę jest dzień wpływu faktury zakupowej do Usługodawcy.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu bydła w przypadku otrzymania przez Spółkę od Rolników skanów/zdjęć faktur wystawionych przez Rolnika w formie papierowej i przetworzonych do formy elektronicznej jako załącznik do wiadomości e-mail oraz przesłanych w formie wiadomości MMS na telefon pracownika Spółki.
Wystawianie i przechowywanie dokumentów dla celów rozliczenia podatku VAT (w szczególności faktur) wyłącznie w formie elektronicznej, - prawo do odliczenia podatku naliczonego, z tytułu dokonanych zakupów towarów i usług, WNT i importu, wynikającego z faktur zakupowych i ich korekt oraz z odpowiednich dokumentów i zgłoszeń celnych, archiwizowanych wyłącznie w formie elektronicznej, - prawo do zastosowania
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 czerwca do 4 lipca 2022 r.
Czy przechowywanie skanów zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność dokumentu, czyni zadość obowiązkom przechowywania faktur oraz pozwala na odliczenie podatku od towarów i usług?
w zakresie określenia terminu otrzymania faktury i powstania prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur
Prawo i termin do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej oraz prawo i termin do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów.
Czy termin określony w ust. 10b i 11 art. 86 Ustawy o VAT, czyli termin, w którym Spółka będzie mogła pomniejszyć VAT należny z faktur opisanych w pkt 1), będzie wynikał z daty otrzymania poczty elektronicznej z fakturą w formacie pdf (kwestie objęte we wniosku pytaniem nr 3)?
Elektroniczna faktura korygująca, która nie zawiera numeru faktury pierwotnej (korygowanej) nie będzie wystawiona prawidłowo dla celów rozliczania podatku od towarów i usług.
akceptacja na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej oraz faktyczna wymiana faktur elektronicznych może być ograniczona do wybranego zakresu czynności (grup asortymentowych) pomiędzy Wnioskodawcą a Dealerami.
Czy możliwym jest przechowywanie kopii faktur w systemie informatycznym, bez konieczności wystawiania kopii tych faktur w formie papierowej?
Czy różny wygląd wersji czytelnej e-faktury, nie ingerujący w jej format u wystawcy i odbiorcy, nie narusza wymogu integralności treści faktury, o którym mowa w § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie e-faktur a zatem jest dopuszczalny?
Czy różny wygląd wersji czytelnej e-faktury, nie ingerujący w jej format u wystawcy i odbiorcy, nie narusza wymogu integralności treści faktury, o którym mowa w § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie e-faktur a zatem jest dopuszczalny?
Czy różny wygląd wersji czytelnej e-faktury, nie ingerujący w jej format u wystawcy i odbiorcy, nie narusza wymogu integralności treści faktury, o którym mowa w § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie e-faktur a zatem jest dopuszczalny?
Czy strony mają pełną dowolność, co do daty rzeczywistego wprowadzenia faktur elektronicznych tzn. czy po akecptacji kontrahenta wystawiania faktur w formie elektornicznej przez pewien czas można w dalszym ciągu stosować faktury w formie papierowej?
1. Czy w świetle § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu albo organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. z 2005 r. Nr 133, poz. 1119), dla potwierdzenia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur przesyłanych poprzez wymianę
Pytanie podatnika dotyczy wątpliwości związanych z przesyłaniem faktur drogą elektroniczną a w szczególności:- autentyczności danych i integralności ich treści- bezpiecznego podpisu elektronicznego- wymiany danych elektronicznych (EDI)- drukowania i posiadania oryginałów faktur w wersji papierowej- potwierdzania otrzymania faktury.
Podatnik pyta czy można uznać, że integralność treści faktury jest zachowana w przypadku, gdy wydruk faktury na ekran monitora lub na papier (w czasie kontroli, na żądanie Urzędu Skarbowego) ma w systemach komputerowych Spółki taką samą treść lecz inną formę graficzną niż w systemie komputerowym dostawcy.