Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Leasing gruntu na oznaczony czas, przy spełnieniu warunków art. 17i Ustawy o CIT, wyłącza częściowo przychody i koszty z opłat leasingowych w podstawowym okresie tej umowy. Jednocześnie nie zwalnia z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych.
Transakcja wykupu certyfikatów inwestycyjnych przez fundusz zamknięty od inwestora, której cena ustalana jest na podstawie UoFI, nie podlega przepisom Rozdziału 1a ustawy o CIT o cenach transferowych, wyłączając obowiązek dokumentacyjny, zgodnie z art. 11b pkt 1 CIT.
Korekty cen transferowych dokonane przez podatnika po zakończeniu roku podatkowego, w efekcie weryfikacji pierwotnie ustalonej ceny w transakcjach kontrolowanych, stanowią korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, o ile spełnione są określone w nim warunki obejmujące zgłoszenie tej zmiany i potwierdzenie ich zgodności z warunkami rynkowymi.
Usługi świadczone przez Centrum Usług Wspólnych jako rozliczane okresowo w myśl art. 12 ust. 3c ustawy o CIT rozpoznają przychód z tytułu wykonania usług na koniec okresu rozliczeniowego. Korekty wynagrodzenia z powodu błędów kalkulacyjnych nie stanowią korekt cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jest możliwe, jeżeli podmioty powiązane nie poniosły straty podatkowej w odniesieniu do źródła przychodów, z którym związana jest kontrolowana transakcja, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Spółka przejmująca, działająca metodą łączenia udziałów, może korzystać ze Zwolnienia 11n dla transakcji przejęcia, bazując na rocznych wynikach finansowych oraz podatkowych bez konieczności sporządzania dokumentacji osobno dla każdego przejętego podmiotu.
Podmioty powiązane, ustalające cenę transakcji na podstawie taryf zatwierdzonych przez Prezesa URE, nie są zobowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11b pkt 1 ustawy o CIT.
Korekta cen transferowych, spełniająca warunki określone w art. 11e ustawy o CIT, dokonana w transakcjach realizowanych w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych, wpływa na kształtowanie dochodu zwolnionego; należy ją uwzględniać w okresie, którego dotyczy, niezależnie od formy dokumentacji i realizacji korekty.
Wartość transakcji cash poolingu dla celów dokumentacji cen transferowych powinna być określana jako średni dzienny poziom rzeczywistego zobowiązania lub należności z finansowania, obliczany na podstawie rzeczywistego korzystania z cash poolingu, z odrębnym ujmowaniem sald dodatnich i ujemnych, w celu uzyskania rzeczywistego obrazu zobowiązań lub należności.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy CIT jest możliwe, gdy żadna ze stron transakcji kontrolowanej nie poniosła straty podatkowej z konkretnego źródła przychodów dotyczącego tej transakcji, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Podatnicy są uprawnieni do zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla kontrolowanej transakcji, o ile żaden z uczestniczących podmiotów nie ponosi straty ze źródła przychodów związanego z tą transakcją, zgodnie z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na mocy art. 11n pkt 1 ustawy o CIT przysługuje, gdy transakcje kontrolowane dotyczą tych samych źródeł przychodów, z których podmioty powiązane nie poniosły straty.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, określone w art. 11n pkt 1 ustawy CIT, nie jest wykluczone w sytuacji poniesienia straty z innego źródła przychodów niż transakcja kontrolowana, o ile brak jest straty z samego źródła, którego transakcja dotyczy.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca ma prawo skorzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2023 r. do 30 listopada 2024 r. na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy w świetle przepisu art. 11a ust. 1 oraz art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca zawierając transakcję z Gminą oraz innymi Spółkami należącymi w 100% do Gminy jest zobowiązany sporządzić dokumentację cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.
Dotyczy ustalenia, czy warunek nieponiesienia straty podatkowej określony w art. 11n pkt 1 lit. c Ustawy o CIT wyłączający na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych do transakcji kontrolowanej należy interpretować w ten sposób, że: znajdzie on zastosowanie do transakcji kontrolowanej w sytuacji, gdy zarówno Spółka, jak i Krajowy Podmiot
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy spółka poniosła stratę podatkową, ale w innym źródle przychodów.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
MF opublikowało odpowiedź na interpelację poselską, w której potwierdziło, że dobrowolne umorzenie udziałów bez wynagrodzenia stanowi transakcję kontrolowaną i podlega obowiązkowi sporządzenia dokumentacji cen transferowych. MF poinformowało również, że obecnie nie są planowane żadne prace legislacyjne związane ze zmianą definicji transakcji kontrolowanej.
Dotyczy ustalenia, czy biorąc pod uwagę treść art. 11b pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - w przypadku, gdy wartość Transakcji kontrolowanej polegającej na (…), przekroczyła odpowiednie progi, o których mowa w art. 11k pkt 2, Spółka zobowiązana jest do sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o której mowa w przepisach, w odniesieniu do tej Transakcji kontrolowanej za rok 2023.
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.