Wydatki Transakcyjne na rzecz podmiotów specjalizujących się w doradztwie transakcyjnym w zakresie pozyskania nowego inwestora mogą być zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1.
W zakresie ustalenia, czy przychodem Spółki w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu sprzedaży towarów franczyzobiorcom będzie cena należna Spółce, pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT, pomimo iż cena ta znacznie odbiega od wartości rynkowej tych towarów oraz czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie towarów.
Czy wydatki związane ze wsparciem sprzedaży detalicznej na poszczególnych rynkach zagranicznych stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy koszt nabycia towarów przekazanych nieodpłatnie klientom w formie próbek lub zużytych podczas testów i pokazów urządzeń, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi koszt uzyskania przychodów?
możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: - wydatków na wyżywienie w formie cateringu oraz usług gastronomicznych, - wydatków na wynajem sal konferencyjnych, zakwaterowanie kontrahentów, kosztów dojazdu uczestników na szkolenia, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo produktu Spółki, - wydatków na próbki (karty pamięci, pendrive), które oznaczone są logo
Czy Spółka P. Polska Sp. z o. o. ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wszystkie wydatki poniesione na organizację i obsługę targów w tym w szczególności koszty wynajmu powierzchni wystawienniczej, mediów, obsługi stoiska, materiałów reklamowych, zakwaterowania pracowników i zaproszonych gości, transportu pracowników i zaproszonych gości z/do hotelu, lotniska, miejsca targów, wyżywienia
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów oraz powstania przychodu.
Czy słuszne jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od osób prawnych:1) wydatków poniesionych na catering (żywność, napoje, wodę) w związku z koniecznością organizacji planu zdjęciowego (najczęściej mających miejsce poza siedzibą Spółki) oraz wydatków związanych z zakupem lub budową dekoracji planu zdjęciowego?2) wydatków poniesionych w związku
1. Czy w przedstawionym stanie faktycznym wskazane wydatki m.in. na nabycie usług gastronomicznych i posiłków dla pracowników oraz kontrahentów, w tym napojów alkoholowych, usług noclegowych, biletów lotniczych, kolejowych, usług transportu (taxi), poniesione w celu świadczenia usług wsparcia sprzedaży na rzecz Spółki i które to wydatki stanowią w całości podstawę kalkulacji wynagrodzenia należnego
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów podatku od wartości dodanej dot. usług nabywanych na terenie Unii Europejskiej.
Czy zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wydatki na nabycie towarów, które następnie przekazywane są kontrahentom nieodpłatnie mogą być zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów?
Czy odsetki i rekompensata płacone przez Spółkę na podstawie ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2013 r., poz. 403) stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów?
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki ponoszone na organizację opisanych w stanie faktycznym szkoleń i konferencji, w szczególności wydatki na: transport, wynajem sal, obsługę techniczną, wynagrodzenie osób prowadzących szkolenie/konferencję, nocleg, gastronomię/catering, za wyjątkiem wydatków związanych z wydarzeniami kulturalno-sportowymi (np. biletami do teatru, biletami
Czy słuszne jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem ubrań, obuwia oraz zakupu dodatków do ubrań - dla modeli i aktorów (w przypadku sesji zdjęciowych, reklam, filmów) oraz prezenterów telewizyjnych (realizacja dla Telewizji Polskiej relacji na żywo oraz materiałów reporterskich), jeżeli w Spółce obowiązuje regulamin przydzielania strojów służbowych i ich ewidencji
W związku z przedstawionym zdarzeniem przyszłym Spółka zwraca się o potwierdzenie, że przy zastosowaniu opisanej powyżej procedury rozliczania kosztów związanych z odbyciem wyjazdu służbowego, prawidłowe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków za przejazdy taksówkami udokumentowanych paragonami fiskalnymi pochodzącymi z kas rejestrujących zainstalowanych w taksówkach?
Czy wydatki ponoszone na zakup przez Spółkę biletów na spektakle teatralne, które zostaną następnie przekazane klientom Spółki w ramach własnych działań marketingowych związanych ze wsparciem sprzedaży świadczonych usług można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych z tytułu podróży służbowych pracowników (wydatki na przejazdy taksówkami).
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dot. podróży służbowych poniesionych na: 1. usługi parkingowe i usługi taksówek osobowych zapłacone kartą służbową, 2. usługi parkingowe i usługi taksówek osobowych zapłacone gotówką, 3. usługi parkingowe, usługi taksówek osobowych, przejazdy "a"/"b" lub przejazdy autostradami zapłacone kartą
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów strat magazynowych, które wystąpią w ramach dopuszczalnego limitu strat?
1) W odniesieniu do zakupionych produktów spożywczych na wyposażenie stoiska podczas targów farmaceutycznych czy zjazdów lekarzy należy uznać, że stanowią one część działalności reklamowej jaką jest uczestnictwo w targach czy zjazdach, a przez to stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54
Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu