Ustawa z 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług jest pierwszą opublikowaną nowelizacją VAT. W poprzednim numerze Mk zostały omówione zmiany wprowadzone tą nowelizacją dotyczące zwolnień z VAT. Na łamach tego opracowania omówimy pozostałą część zmian wprowadzonych tą ustawą. Wejdą one w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
prawo do pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczony związany z budową, przebudową, modernizacją i bieżącym utrzymaniem zatok przystankowych i wiat przystankowych oraz w związku z budową, przebudową drogi, w części dotyczącej budowy, przebudowy lub modernizacji zatoki przystankowej
Czy korzystanie przez Pracowników ze środków transportu wewnętrznego, funkcjonującego na terenie Zakładu stanowi dla nich przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, którego wartość winna być doliczona do przychodów ze stosunku pracy, o których mowa w art. 12 ust. 1 ww. ustawy?
Należy stwierdzić, iż w przypadku ponoszenia przez Spółkę kosztów transportu zbiorowego pracowników zatrudnionych przez Spółkę na terenie Zakładu (o ile zmianie nie ulegnie stan faktyczny i prawny), Spółka nie powinna zaliczać wartość przyznanego w ten sposób świadczenia dla swoich pracowników do ich przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
Opodatkowanie usługi krótkoterminowego wynajmu wózka widłowego na terenie krajów Unii Europejskiej
prawo do odliczenia podatku VAT związanego z inwestycja polegającą na modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
W zakresie wliczenia do podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia podatku akcyzowego, opłaty środowiskowej, opłaty administracyjnej za nabycie tablic rejestracyjnych i wykazania ich w deklaracji podsumowującej VAT-UE;
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dot. podróży służbowych poniesionych na: 1. usługi parkingowe i usługi taksówek osobowych zapłacone kartą służbową, 2. usługi parkingowe i usługi taksówek osobowych zapłacone gotówką, 3. usługi parkingowe, usługi taksówek osobowych, przejazdy "a"/"b" lub przejazdy autostradami zapłacone kartą
Spółka zwraca się o potwierdzenie, że przy zastosowaniu opisanych powyżej procedur prawidłowe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków udokumentowanych paragonami fiskalnymi z kas rejestrujących zainstalowanych w taksówkach lub rachunkami wystawionymi przez taksówkarzy?
Należy stwierdzić, że nie istnieją przesłanki do tego by nie pozwolić Spółce na korzystanie z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do przedstawionych we wniosku środków transportu lotniczego (Cessny C. , Cessny X., Challengera 300, Global 5000.). Dlatego też Spółka może stosować w stosunku do ww. maszyn wykorzystywanych do usług lotów czarterowych, zarówno na trasach krajowych jak
Stawka podatku na świadczoną usługę w zakresie przyjęcia lądowego środka transportu, jego wyładunku lub załadunku oraz dla czynności dodatkowych związanych z ładunkami.
Dokumenty wystarczające do zastosowania stawki 0% w przypadku WDT, gdy towar dostarczany jest za pośrednictwem przewoźnika.
Dokumenty wystarczające do zastosowania stawki 0% w przypadku WDT, gdy nabywca odbiera towary przy użyciu własnego środka transportu.
Czy zasadne jest składanie wniosku VAT-24 i wydawanie przez tutejszy urząd skarbowy zaświadczenia VAT-25 dla personelu oraz członków ich rodzin?
Czy Spółka postąpiła prawidłowo dokonując jednorazowej amortyzacji?
Czy Spółka może rozliczać podatek od towarów i usług od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na zasadach ogólnych ze względu na sprowadzenie nowych środków transportu do sprzedaży i pod warunkiem faktycznego dokonania tej sprzedaży, pomimo, że w okresie poprzedzającym sprzedaż pobierała z nich pożytki?
Czy wykonywane przez Jednostkę usługi remontu kontenerów na zlecenie i rachunek beneficjentów będących armatorami morskimi i mających siedzibę w krajach spoza Unii Europejskiej, w świetle art. 83 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku od towarów i usług podlegają opodatkowaniu wg 0% stawki podatku VAT?
Dot. zastosowania szczególnej procedury w zakresie dostawy towarów używanych - środków transportu każdorazowo w przypadku uzyskania z urzędu skarbowego zaświadczenia VAT-25 potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku z tytułu przywozu z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju pojazdów, które mają być dopuszczone do ruchu na terytorium kraju.
Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy stosować w przypadku sprzedaży armatorom morskim części do środków transportu morskiego i rybołówstwa morskiego oraz wyposażenia do tych środków?
Podatnik zapytuje jaką stawką podatku VAT należy opodatkować najem statku pasażerskiego zaklasyfikowanego do grupowania PKWiU 35.11.21-33.12.?
Zdaniem Podatnika w sytuacji gdy świadczy on usługi na towarach będących ładunkami środków transportu morskiego ma prawo do zastosowania stawki podatku VAT 0%, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku od towarów i usług z 11.03.2004r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535). Natomiast w sytuacji gdy usługi wykonywane są na ładunku nie powiązanym z żadnym środkiem transportu morskiego należy je opodatkować
Podatnik zwraca się o potwierdzenie prawidłowości ww. postępowania.Spółka stwierdza, , że art. 83 ust. 1 pkt 3 nowej ustawy (Dz. U. Nr 54, poz. 535) mówi o podmiotowym stosowaniu stawki 0 % VAT podczas sprzedaży na rzecz polskich podmiotów gospodarczych.
Czy nabycie w kraju Unii Europejskiej przez osobę prawną używanego samochodu osobowego, spełniającego kryteria towaru używanego, uprawnia Spółkę do zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Czy ciąży na podatniu obowiązek uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycia w krajach Unii Europejskiej używanych środków transportu, których dostawy dokonują osoby fizyczne lub podmioty stosujące w procedurze sprzedaży marżę ?