Stosowanie stawki 5% podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO z Francją wymaga, aby rzeczywisty beneficjent dywidendy rozporządzał bezpośrednio co najmniej 10% kapitału w spółce wypłacającej dywidendę.
Wypłacając odsetki do Banku 2, rezydenta Japonii i rzeczywistego właściciela płatności, Wnioskodawca może zastosować 10% stawkę WHT wynikającą z UPO PL-JP, pod warunkiem posiadania ważnego certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia o statusie rzeczywistego właściciela Banku 2.
Zastosowanie postanowień PL-US UPO pozwala na obniżenie stawki podatku u źródła lub zwolnienie z tego podatku w odniesieniu do odsetek wypłacanych amerykańskiemu bankowi, pod warunkiem uzyskania stosownego certyfikatu rezydencji oraz spełnienia warunków dotyczących rzeczywistego właściciela odsetek.
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie. - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie, - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
1)Jeżeli A. nie jest rzeczywistym właścicielem odsetek od Pożyczki, czy Wnioskodawca ma prawo zastosować zasadę „look-through” i w konsekwencji określać skutki podatkowe, w tym swoje obowiązki płatnika, w odniesieniu do sytuacji podatkowej podmiotu lub podmiotów będących rzeczywistym właścicielem odsetek? 2) W okresie od 16 września 2022 r. do 5 marca 2023 r., jeżeli rzeczywistymi właścicielami wypłacanych
Fakt posiadania jedynie statusu rzeczywistego właściciela względem wypłacanych należności nie uprawnia do zastosowania preferencyjnych zasad opodatkowania z pominięciem podmiotu otrzymującego należności, niebędącego jednak ich faktycznym właścicielem.
1) Jeżeli A. nie jest rzeczywistym właścicielem odsetek od Pożyczki, czy Wnioskodawca ma prawo zastosować zasadę „look-through” i w konsekwencji określać skutki podatkowe, w tym swoje obowiązki płatnika, w odniesieniu do sytuacji podatkowej podmiotu lub podmiotów będących rzeczywistym właścicielem odsetek? 2) W okresie od 6 marca 2023 r., jeżeli rzeczywistymi właścicielami wypłacanych przez Wnioskodawcę
Stanowisko że, dokonując wypłat dywidendy do X, której rzeczywistym właścicielem jest Y, Spółka jako płatnik podatku u źródła będzie mogła zastosować obniżoną stawkę podatku u źródła w wysokości 5%, o której mowa w art. 11 ust. 2 lit. a) UPO USA: - w sytuacji, w której Y będzie na dzień wypłaty dywidend posiadać bezpośrednio co najmniej 10% udziałów z prawem głosu we Wnioskodawcy – jest prawidłowe,
1) Czy kwalifikacja podatkowa wypłacanego przez Spółkę wynagrodzenia za świadczenie Usług przez Rzeczywistych Usługodawców powinna zostać przeprowadzona na gruncie UPO zawartej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a państwem siedziby podmiotu odpowiedzialnego za opodatkowanie wynagrodzenia z tytułu świadczonych Usług (tzw. look through approach)? 2) Czy w związku z wypłatą wynagrodzenia za Usługi Spółka
1. Uzyskanie certyfikatów rezydencji od wspólników Spółki Osobowej, a w przypadku gdy wspólnikami Spółki Osobowej są inne spółki osobowe (komandytowe) - certyfikatów rezydencji wspólników tych wspólników Spółki Osobowej, którzy są spółkami komandytowymi. 2. Weryfikowanie statusu beneficial owner/rzeczywistego właściciela w stosunku do Spółki Osobowej. 3. Przesyłanie informacji IFT-2R do niemieckiej
Każda jednostka stosująca ustawę o rachunkowości ma obowiązek sporządzenia sprawozdania finansowego, jego zatwierdzenia i udostępnienia „na zewnątrz”, tj. przekazania do Krajowego Rejestru Sądowego, Szefa KAS lub ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Cykl ten wydaje się dość prosty, jednak ze względu na fakt, że sprawozdanie finansowe stanowi główne źródło informacji na temat kondycji jednostki
czy zyski wypracowane przez Kancelarię w roku 2021 i w latach następnych, tj. w okresie kiedy Kancelaria posiada status podatnika CIT, i wypłacone do Wnioskodawcy będącego osobą prawną niebędącego komplementariuszem Kancelarii, korzystać będą mogły ze zwolnienia z opodatkowania określonego w art. 22 ust. 4-4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy CIT lub 5% stawki podatku u źródła zgodnie z postanowieniami art. 10 Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku – w stosunku do wypłacanego na rzecz Wnioskodawcy przez Spółki produkcyjne (spółki
Zwolnienie, prawo przeniesienia własności działek za odszkodowaniem.
Czy Opłaty licencyjne dokonywane przez Licencjobiorcę na rzecz zagranicznego Licencjodawcy, opisane w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym, powinny być opodatkowane w Polsce stawką podatku u źródła 5% określoną zgodnie z art. 12 ust. 2 UPO zawartej pomiędzy Polską z Luksemburgiem (w związku z art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)? &
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w związku z realizacją zadania.
Uznanie Województwa za podatnika podatku od towarów usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy i w związku z tym obowiązku wystawiania w swoim imieniu zgodnie z art. 106b tej ustawy faktur z tytułu dokonanej sprzedaży usług realizowanych na rzecz operatorów telekomunikacyjnych i wskazywania jako nabywcy na fakturach otrzymywanych od dostawców towarów i usług służących tej działalności.