Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Brak prawa do zastosowania stawki 0% dla świadczonych usług spedycji międzynarodowej.
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% dla usługi organizacji transportu morskiego i ubezpieczenia cargo w ramach świadczenia usługi spedycyjnej
Dotyczy stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (PKD 52.29.C).
Dotyczy stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (74.90.12.0 i 52.29.12.0).
Czy opisana działalność gospodarcza może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych? Czy w opisanej sytuacji właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest stawka 8,5%?
Określenie czy posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty są dokumentami wystarczającymi dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla usług transportu drogowego stanowiącego część transportu międzynarodowego.
określenie stawki podatku VAT dla usług wystawiania dokumentów tranzytowych T1
z uwagi na fakt, że Wnioskodawca nie posiada dokumentu wymienionego w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy o VAT, wystawiając fakturę VAT na świadczoną przez siebie usługę spedycyjną związaną z międzynarodowym transportem towarów nie ma prawa do zastosowania stawki 0%. Wnioskodawca jest zobowiązany zastosować dla swojej usługi 22% stawkę podatku VAT, którą może skorygować dopiero w momencie posiadania dokumentu
Czy Spółka uprawniona jest do stosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do świadczonych usług spedycji międzynarodowej związanych z międzynarodowym transportem towarów importowanych?
Czy w opisanym stanie faktycznym kwoty odszkodowania za przestoje podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT stosownie do art. 5 ustawy o VAT, czy też czynność ta nie mieści się w katalogu czynności opodatkowanych zawartych w w/w artykule ustawy i nie podlega ustawie o VAT?
Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług spedycji międzynarodowej. Jedną z takich usług była usługa spedycji związana z importem towaru z Chorwacji (miejsce załadunku) poprzez Węgry i Słowację do Polski. Usługa świadczona była na zlecenie kontrahenta polskiego będącego podatnikiem podatku od towarów i usług. Nie posiada
Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług transportu krajowego ,międzynarodowego oraz spedycji. Wykonuje usługi przewozu towarów dla kontrahenta z Litwy, który podaje numer pod którym jest zidentyfikowany dla potrzeb VAT na terytorium Litwy. Towar jest załadowywany w Polsce i przewożony na Litwę, a tam zostaje przeładowany na inny środek transportu i przez kolejnego przweożnika
Pytanie dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży usług transportowych i spedycyjnych.
Według jakiej stawki należy opodatkować usługę transportu towarów na rzecz polskiego kontrahenta oraz jaką stawkę należy zastosować przy wystawianiu faktury dla tego kontrahenta z tytułu obsługi spedycyjnej?
Spółka zwróciła się z zapytaniem dotyczącym prawidłowości dokumentacji wykonywanych przez Spółkę usług spedycji międzynarodowej za pomocą kopii listu przewozowego.
Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy zastosować przy wystawianiu faktury dla zamawiającego usługę wewnątrzwspólnotowego transportu towaru, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza wspólnotą oraz jak należy dokumentować usługę w przypadku możliwości zastosowania stawki 0 %?
Pytanie dotyczy zastosowania prawidłowej stawki podatku od towarów i usług do usług spedycyjnych transportu towarów.
Podatnik zwraca się z zapytaniem czy miał prawo do w/w usługi zastosować stawkę podatku VAT 0% i potraktować ją jako usługę transportu międzynarodowego zgodnie z art.83 ust.3 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) zwanej dalej ustawą. Według Podatnika usługa ta jak najbardziej kwalifikuje się na mocy art. 83 ust. 1 pkt 23 ustawy do uznania jej jako usługę transportu