Środki z rezerwy subwencji ogólnej, otrzymane przez gminę na inwestycje kanalizacyjne, nie podlegają opodatkowaniu VAT, o ile nie mają bezpośredniego wpływu na cenę usług odpłatnych. Wydatki związane z budową służącą wyłącznie opodatkowanej działalności dają pełne prawo do odliczenia VAT.
Na potrzeby obliczania limitu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ustawy CIT, spółka powinna uwzględniać przychody z tytułu dotacji, subwencji, dopłat i innych nieodpłatnych świadczeń, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 21 tej ustawy.
Działania Gminy w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków, które są realizowane głównie z subwencji, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, gdyż nie są skierowane na osiąganie stałego dochodu. W związku z tym, Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków związanych z realizacją tej inwestycji.
Niewliczanie otrzymanego grantu do limitu wartości sprzedaży, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków finansowanych z subwencji (...) oraz podatku naliczonego dotyczącego kosztów pośrednich, nieuwzględniania subwencji od (...) w liczniku prewspółczynnika oraz prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem indywidualnego Prewspółczynnika.
Prawo do pełnego odliczenia VAT z faktur z tytułu (...) oraz opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej kwoty uzupełnienia subwencji ogólnej.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia dyrektora szkoły sfinansowanego z dotacji oświatowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy.
Rozliczenie projektu dotyczącego budowy przydomowych oczyszczalni ścieków.
Ustalenie czy czynności wykonywane przez Gminę na rzecz Mieszkańców stanowią / będą stanowić działalność gospodarczą oraz podlegają / będą podlegać opodatkowaniu VAT, brak zobowiązania Gminy do opodatkowania VAT wpłat otrzymywanych od Mieszkańców oraz środków z Subwencji, brak prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących Projektu.
Wpływ częściowego umorzenia subwencji finansowej przez PFR na wysokość straty podatkowej.
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
W 2024 r. nadal będzie obowiązywać zaniechanie poboru podatku od umorzonych subwencji z PFR. Pierwotnie zaniechanie miało obowiązywać do końca 2022 r., ale zostało przedłużone najpierw na 2023 r., a teraz na 2024 r.
1. Czy dochód stanowiący równowartość dokonanych przez I. wpłat na PFRON, poniesionych kosztów reprezentacji oraz zapłaconych odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności, do których stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, sfinansowanych przez I. otrzymaną subwencją stanowiącą przychód wolny od podatku
Brak obowiązku uwzględnienia otrzymanych przez Instytut dotacji i subwencji w literze B prewspółczynnika.
W zakresie ustalenia, czy koszty ponoszone przez Instytut w ramach prac badawczo-rozwojowych, finansowane w całości poprzez subwencję otrzymaną zgodnie z przepisami Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce będą podlegały odliczeniu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z treścią art. 18d ustawy o CIT.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
brak opodatkowania dofinansowania uzyskanego w ramach PROW oraz środków uzyskanych w ramach Subwencji, otrzymanych na realizację Inwestycji, - prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego, obliczonego według udziału liczby metrów sześciennych odebranych ścieków od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
Czy spółka wykazując w roku 2021 w przychodach podatkowych wartość umorzonej subwencji finansowej i jednocześnie osiągając w tym samym roku stratę podatkową może realnie skorzystać z ulgi w postaci zaniechania poboru podatku dochodowego od tej umorzonej subwencji, do której to korzyści uprawnia ją Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r. w sprawie zaniechania
Spółka nie ma możliwości rozliczenia w kolejnych latach kalendarzowych (począwszy od 2022 roku) straty powstałej w 2021 roku na podstawowej działalności przedsiębiorstwa, ponieważ wynik na działalności gospodarczej za 2021 rok należy traktować kompleksowo tzn. uwzględniając w zeznaniu podatkowym przychód z tytułu umorzonej subwencji z PFR.
Zbycie nieruchomości bądź umorzenie 50% pożyczki z PFR nie spowoduje utraty przez Spółkę prawa rozliczenia się z ryczałtu, o którym mowa w art. 28j