Usługi przeprowadzania badań klinicznych przez Szpital nie korzystają ze zwolnienia od VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT. Tym samym, podlegają opodatkowaniu dla Sponsorów krajowych, a dla zagranicznych opodatkowanie nie ma miejsca na terytorium Polski.
Założenie fundacji przez wspólników spółki nie wyklucza jej z opodatkowania ryczałtem, pod warunkiem braku przyznania fundatorom praw majątkowych; koszty sponsoringu związane z celami promocyjnymi spółki nie stanowią ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Wydatki ponoszone na umowy sponsoringowe, mające na celu promocję wizerunkową poprzez wydarzenia sportowe, nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ustawy o CIT, jeśli nie wykazują bezpośredniego i realnego związku z przychodami podatkowymi.
Wydatki poniesione przez Wnioskodawcę z tytułu umów sponsoringowych, w ramach których następuje wzajemność świadczeń sponsorowanego o charakterze reklamowym, stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jako racjonalne, gospodarczo uzasadnione wydatki reklamowe z wyraźnym związkiem przyczynowym do uzyskania przychodu.
Wynagrodzenie wypłacane na podstawie umów sponsoringowych, przy założeniu istnienia wzajemności świadczeń i charakteru reklamowego, może stanowić koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem należytego udokumentowania oraz niekwalifikowania jako koszty wyłączone z kosztów podatkowych według art. 16 ust. 1 CIT.
Wydatki ponoszone na umowy sponsoringowe, mające na celu promocję marki i pośredni wzrost przychodów, uprawniają podatnika do odliczenia podatku naliczonego VAT, o ile spełnione są warunki wskazane w art. 86 ust. 1 i ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT.
Wykładnia art. 18eb ustawy o CIT pozwala na skorzystanie z ulgi na ekspansję tylko w zakresie wydatków jasno określonych w zamkniętym katalogu tej normy podatkowej, wykluczając jeżeli nie spełniają kryteriów bezpośrednio związanych z promowaniem sprzedaży produktów.
Przekazanie przez Spółkę środków na organizację rejsów przez Fundację stanowi koszt uzyskania przychodów na działalność sportową, kwalfikując się do ulgi z art. 18ee updop, gdyż rejsy propagują kulturę fizyczną i mogą przyczyniać się do zwiększenia przychodów Spółki.
Usługi związane z produkcją filmów niesiężących promocyjnie (PKWiU 59.11.11.0) podlegają stawce 8,5%, a usługi sportowe (PKWiU 93.19.12.0) oraz związane z produkcją filmów reklamowych (PKWiU 59.11.12.0) opodatkowane są stawką 15% ryczałtu.
Uprawnienie do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania klubów sportowych oraz stowarzyszeń.
Uprawnienia do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania Klubów działających jako spółki akcyjne lub spółki z o.o.
Uprawnienia do skorzystania z ulgi, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w przypadku sponsorowania Klubów oraz Podmiotów Sponsorowanych.
Skoro pomiędzy stronami dochodzi do świadczeń wzajemnych, to przychodem u Wnioskodawcy jest/będzie w tym przypadku wartość należnych świadczeń wykonywanych przez podmiot z Kanady w ramach umowy partnerskiej zgodnie z art. 12 ust. 1 updop.
Dotyczy ustalenia, czy w związku z zawarciem umowy sponsoringowej, wykonywane na rzecz Fundacji świadczenia pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy ukryty zysk lub wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą, a w konsekwencji będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Wydatki związane z realizacją Umowy sponsoringu stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy CIT.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę w ramach zawartej umowy z klubem sportowym oraz skorzystać z z tzw. ulgi sponsoringowej, o której mowa w przepisach art. 26ha ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Sposób opodatkowania usług promocyjnych i reklamowych na podstawie umów sponsoringu.
Sponsoruję młodego sportowca (kolarza górskiego), który umieszcza logo mojej firmy na różnych częściach ubrania oraz rowerze, na którym jeździ podczas zawodów. W zamian kupuję mu odżywki oraz akcesoria sportowe. Nasze świadczenia są ekwiwalentne. Czy mogę zaliczyć do kosztów podatkowych te wydatki?
Uznanie czy wydatki Spółki poniesione na Sponsoring podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek oraz czy wydatki związane z opłaceniem faktur wystawionych przez Leasingodawców za udzielenie informacji organom ścigania na temat kierującego pojazdem lub innych zdarzeń związanych z pojazdem, w tym w postępowaniu mandatowym podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
W zakresie obowiązków płatnika i zastosowania ulgi dla młodych (umowa sponsoringu).
Podatek od towarów i usług, który dotyczy ustalenia, czy od części sponsorskich wpłat rozumianych jako części kwot wpłacanych przez uczestników konwentu ponad koszt wejściówki na konwent zobowiązuje się odprowadzić podatek VAT.
Ustalenie czy przekazane w ramach umowy sponsorskiej środki pieniężne, produkty i towary oraz zakupione stroje sportowe z logo sponsora będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem tytułem ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów świadczeń wypłacanych Sponsorowanemu na podstawie Umowy sponsoringu i faktur wystawianych przez Sponsorowanego na podstawie tej Umowy.