Opisana transakcja nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7a ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów; dokumentowanie sprzedaży; brak obowiązku jej ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej; brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS
Zdaniem resortu pracy pracodawcy powinni już przed wejściem w życie ustawy o ochronie sygnalistów podjąć działania zmierzające do wprowadzenia procedury zgłoszeń wewnętrznych. Takie stanowisko w tej sprawie otrzymaliśmy 11 lipca 2024 r. w odpowiedzi na pytanie redakcji. Jednak zdaniem ministerstwa system zgłoszeń wewnętrznych należy utworzyć do 1 stycznia 2025 r.
Dostawa towarów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i niezarejestrowanych do podatku VAT na terenie krajów UE, rozliczenie sprzedaży w sytuacji rejestracji do VAT OSS, dostawa towarów na rzecz firm z terenu innych krajów UE zarejestrowanych jako czynni podatnicy do transakcji wewnątrzwspólnotowych, dostawa towarów na rzecz indywidualnych odbiorców nieprowadzących działalności
Sejm 14 czerwca 2024 r. ostatecznie uchwalił ustawę o ochronie sygnalistów. W związku z tym pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 osób będą musieli wprowadzić procedury umożliwiające sygnalistom zgłaszanie naruszeń prawa.
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł dla opisanych we wniosku wyrobów energetycznych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a także importowanych oraz obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów energetycznych, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Sukcesja zezwolnienia na prowadzenie składu podatkowego oraz możliwość kontynuowania procedury zawieszenia poboru akcyzy po połączeniu spółek.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczenia w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających w swoim składzie alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r.
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Konieczność korekty informacji wskazanych w składanym zgłoszeniu o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością, braku obowiązku rozliczania podatku w procedurze OSS, obowiązku rejestracji do VAT- UE w związku z importem usług, składania deklaracji VAT – 9M i odprowadzenia z tego tytułu podatku VAT należnego.
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Obowiązki związane z możliwością zastosowania art. 44a ustawy w przypadku planowanych zmian w składach podatkowych dwóch różnych podmiotów
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Określenia miejsca opodatkowania opisanej we wniosku transakcji dropshippingu.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Przemieszczanie wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy między składami podatkowymi
Prawidłowość wypełniania obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, magazynowanych w składzie podatkowym,
Obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego wykorzystywanego przez podmiot prowadzący skład podatkowy do produkcji wyrobów tytoniowych
Możliwość spalania alkoholu etylowego na terenie składu podatkowego, stanowiącego jego zużycie do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa