Wypłaty nagród rekrutacyjnych w ramach Programu Poleceń Pracowniczych stanowią przychód z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia spółkę z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy od tego przychodu i ogranicza jej obowiązek do wypełnienia obowiązków informacyjnych.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Bonus uzyskany przez nowych klientów skutkuje zwolnieniem podatkowym z tytułu sprzedaży premiowej, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, gdy nie przekracza 2000 zł. Jednak bonus dla obecnych klientów, będący wynagrodzeniem za polecenie, podlega opodatkowaniu jako przychód z innych źródeł ze skutkiem obowiązków informacyjnych dla spółki.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.
Gratyfikacje wypłacane pracownikom w ramach Programu Poleceń stanowią przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, obciążony obowiązkiem poboru zaliczek, jako że skierowane są wyłącznie do zatrudnionego personelu Spółki.
Obowiązki płatnika z tytułu świadczeń wypłacanych w ramach programu rekomendacji pracowniczych.
Obowiązki płatnika w związku z nagrodami z programu poleceń pracowniczych.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem procedury dot. dodatku rekrutacyjnego.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programu poleceń pracowniczych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą premii w ramach programu rekomendacyjnego.
W zakresie skutków podatkowych darowizny środków pieniężnych oraz lokalu mieszkalnego obciążonych poleceniami darczyńcy.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatkowych świadczeń pieniężnych na rzecz pracowników oraz zleceniobiorców.
Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem nagród w ramach programu poleceń.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą nagród w ramach programu poleceń pracowniczych.
Skutki podatkowe dla spółki przekazującej nagrodę polecającemu w ramach sprzedaży premiowej oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika w związku z wydaniem nagród w ramach sprzedaży premiowej.
Udostępnienie pracownikowi samochodu służbowego celem odbycia podróży służbowej bezpośrednio z miejsca zamieszkania nie generuje przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie pracownika. Bowiem używanie tego samochodu jest związane z realizacją zadania pracowniczego (zadania służbowego). W przedstawionej sytuacji trudno uznać, ze pracownikowi powierzono samochód tylko po to, aby zapewnić mu transport
ustalenie podstawy opodatkowania nieruchomości nabytej w spadku, obciążonej hipoteka, zapisem i poleceniem testamentowym
Spółka w likwidacji wnosi o potwierdzenie, że koszty związane z przejazdami likwidatora dokumentowane poleceniami wyjazdu służbowego (np. 500 km x 0,8358) stanowią koszty uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych i nie podlegają potrąceniu podatku dochodowego od osób fizycznych
Skutki podatkowe zbycia nieruchomości nabytej w drodze wykonania polecenia testamentowego.