Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.
Opodatkowanie akcyzą wyrobów energetycznych zerową stawką akcyzy
Możliwość nabycia paliwa opałowego z obniżoną stawką podatku akcyzowego oraz obowiązek złożenia zgłoszenia rejestracyjnego uproszczonego obejmującego niestacjonarne urządzenia grzewcze
Obowiązek zapłaty podatku akcyzowego od skradzionego paliwa opałowego
nieodpłatne przekazanie na rzecz innej jednostki organizacyjnej Gminy oleju opałowego przeznaczonego do celów grzewczych
Obowiązek uzyskiwania oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.
stawka podatku dla nabywanego wewnątrzwspólnotowo oleju opałowego o kodzie CN 2707 50 00 wynosi 23%
W sytuacji gdy przedmiotowe oleje opałowe były przedmiotem dostawy wewnątrzwspólnotowej z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy i w państwie członkowskim, do którego wyroby zostały wysłane (Holandia), zostaną stwierdzone ubytki, to podlegają one opodatkowaniu akcyzą w tym państwie członkowskim, według zasad ustalonych w tym państwie.
Czy skoro ustawodawca stosuje obniżoną stawkę akcyzy na zużycie oleju opałowego do celów opałowych to oznacza to, że zużycie oleju opałowego w urządzeniu ()przez Spółkę do podgrzania wody jest zgodne celem wskazanym w ustawie?
w zakresie sprzedaży oleju opałowego z wykorzystaniem instalacji pomiarowej nie będącej odmierzaczem
Stosowanie preferencyjnej stawki akcyzy w związku ze sprzedażą oleju opałowego obywatelom innych krajów członkowskich.
Opodatkowanie oleju opałowego utraconego w wyniku wypadku drogowego.
Sprzedaży oleju opałowego z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku nabycia prawa do rozporządzania samochodami osobowymi jak właściciel i dokonania wewnątrzwspólnotowych dostaw tych samochodów, Spółce będzie przysługiwało, na podstawie art. 107 ust. 1 Upa prawo do zwrotu akcyzy od tych samochodów, niezależnie od okoliczności, że transakcja wewnątrzwspólnotowej dostawy dotyczy samochodów czasowo zarejestrowanych
stawka akcyzy dla oleju Z oraz paliwa do piecyków T o kodzie CN 2710 19 25 przeznaczonych do stosowania w piecykach grzewczych jako paliwo opałowe
Czy od niedoborów, tj. ubytków naturalnych oleju opałowego należy odprowadzić podatek akcyzowy we właściwej wysokości zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym?
1. Czy dla parafiny ciekłej o kodzie CN 2710 19 85 sprzedawanej jako: Podpałka do grilla i kominka stawka podatku akcyzowego wynosi 0 zł? 2. Czy Zainteresowany jako sprzedawca podpałki powinien żądać i posiadać od nabywców oświadczenia, że produkt zostanie wykorzystany zgodnie z jego przeznaczeniem do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych
Czy w opisanym przypadku przedmiotowe tłuszcze utylizacyjne, jako tłuszcze podlegające obowiązkowej utylizacji ze względu na ich wysoką szkodliwość dla środowiska podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?
uregulowania dotyczące barwienia i znakowania oleju grzewczego (opałowego)
sprzedaż oleju opałowego z przeznaczeniem na ogrzewanie samochodów posiadających urządzenia grzewcze z odrębnym systemem grzewczym
Wnioskodawca posiada skład podatkowy, w którym produkowany jest wyrób akcyzowy zharmonizowany o kodzie CN 3811 i symbolu PKWiU 24.66.32-90.00, do którego zalicza się preparaty dodawane do olejów mineralnych (włącznie z benzyną) lub do pozostałych cieczy stosowanych do tych samych celów co oleje mineralne (inne niż preparaty przeciwstukowe i dodatki do olejów smarowych). W przypadku, gdy produkowany