W zakresie: - zwolnienia z VAT wykonywanych czynności związanych z obsługą rachunku płatniczego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT, - braku zwolnienia z VAT wykonywanych czynności związanych z obsługą rachunku płatniczego - czynności techniczne.
Dotyczy zwolnienia z opodatkowania otrzymanych Kart przedpłaconych finansowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Ustalenie, czy przekazanie środków pieniężnych w postaci dobrowolnych napiwków od Klientów, stanowi przychód dla Spółki w świetle ustawy o CIT.
Opodatkowanie wyłącznie usług pośrednictwa, których podstawą opodatkowania jest prowizja, w przypadku dystrybucji bonów jednego przeznaczenia i bonów różnego przeznaczenia oraz w przypadku dystrybucji kart pieniądza elektronicznego i uznania tych usług za usługi pośrednictwa finansowego podlegające zwolnieniu od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.
Tradycyjną formą zapłaty za dokonywane transakcje jest zapłata w gotówce, tj. za pomocą banknotów lub monet. Transakcje opłacane w gotówce generują u przedsiębiorców tzw. obrót gotówkowy. Wszelkie inne sposoby zapłaty generują u przedsiębiorców tzw. obrót bezgotówkowy. Najczęściej obrót bezgotówkowy jest aktywowany poprzez opłacanie transakcji przelewem albo z wykorzystaniem karty płatniczej lub płatności
Możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej płatności otrzymanych z tytułu sprzedaży usług organizowania imprez turystycznych w przypadku, gdy sprzedaż będzie dokonywana wyłącznie przez stronę internetową i telefonicznie, a zapłata będzie otrzymywana w formie bezgotówkowej.
w zakresie obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej sprzedaży towarów realizowanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w systemie wysyłkowym, w przypadku gdy zapłata nastąpi przelewem bankowym i w sytuacji gdy zapłata nastąpi za pośrednictwem operatora płatności PayPal albo Adyen
Czy usługa świadczona przez Spółkę na rzecz Klienta, z tytułu której Spółka pobiera Opłaty wskazane w stanie faktycznym podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w stawce podstawowej czy też podlega zwolnieniu z podatku VAT?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym nie ciąży na nim jako na płatniku obowiązek pobrania i zapłaty podatku u źródła od nabycia usług wynajmu samochodów osobowych za granicą, wykorzystywanych przez pracowników/członków zarządu Wnioskodawcy w ramach odbywanych podróży służbowych, w przypadku, gdy dokonującym wynajmu i płatności są pracownicy/członkowie zarządu Wnioskodawcy,
Prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku usług informatycznych związanych z obsługą transakcji kartami płatniczymi w internecie.
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących w części dotyczącej zapłaty otrzymywanej kartą płatniczą.
Karty przedpłacone dające dodatkowe uprawnienia ich posiadaczom, wynikające z programu rabatowego banku i programu promocyjnego Spółki, stanowią w istocie karty rabatowe. Zatem dokonując ich sprzedaży Spółka świadczy na rzecz nabywcy usługę udzielenia prawa do rabatu, a nie usługę finansową.
Stwierdzić należy, iż opisane przez Spółkę nagrody należy opodatkować na zasadzie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. A zatem na Wnioskodawcy z tytułu nagród wydawanych osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą (indywidualnie lub w formie spółki osobowej), tj. premii pieniężnych, ciąży obowiązek pobrania i odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych
w zakresie opodatkowania usług związanych z obsługą bezgotówkowych transakcji płatniczych wykonywanych przy użyciu kart płatniczych
Usługi informatyczne związane z wydawaniem i obsługą kart płatniczych, jako usługi pomocnicze do usług finansowych, mogą korzystać ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 13 w zw. z art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT
Czy kwota doładowania karty, która tylko przepływa przez Wnioskodawcy rachunek bankowy jest jego obrotem i czy stanowi podstawę opodatkowania podatkiem VAT?
Usługi przetwarzania danych, usługi informatyczne lub usługi w zakresie oprogramowania związane z techniczną obsługą kart płatniczych nie będą korzystały po 1 stycznia 2011r. ze zwolnienia z podatku VAT, z uwagi na fakt niewypełnienia dyspozycji przepisów będących podstawą tego zwolnienia. W konsekwencji usługi te będą opodatkowane według stawki podstawowej w wysokości 23%.
Stawka podatku właściwa dla czynności wykonywanych przez agenta rozliczeniowego.
zwolnienie z opodatkowania nabywanych przez Bank usług (import usług) świadczonych przez organizacje płatnicze
Strona wnosi o wyjaśnienie "czy lub w jakiej wysokości winien być naliczany podatek VAT za świadczone przez przedsiębiorcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej usługi personalizacji kart płatniczych"?