Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe uiszczane za konkretne usługi promocyjne świadczone przez związek pracodawców na rzecz przedsiębiorcy mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia przesłanek art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i właściwego udokumentowania, gdyż nie mają charakteru składki członkowskiej.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę na rzecz związku zrzeszającego franczyzobiorców, o ile stanowią wynagrodzenie za usługi marketingowe, stanowią koszt uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie są klasyfikowane jako składki członkowskie wyłączone z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 CIT.
Franczyzobiorca, działając na własny rachunek i imię w oparciu o umowę franczyzy, nabywa prawa i odpowiedzialność za towary, co skutkuje obowiązkiem wykazania sprzedaży podlegającej VAT oraz koniecznością uwzględnienia korekt związanych z rabatami zakupowymi w rejestrach podatkowych.
Zapłata podatku VAT należnego od sprzedanych towarów dostarczanych przez franczyzodawcę.
1. Czy Wnioskodawca, zobowiązany jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniony do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawca będzie obowiązany jako płatnik do
Nieuznanie Płatności Wyrównawczych dokonywanych przez Spółkę B na rzecz Spółki A za wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług przez Spółkę A na rzecz Spółki B, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przez Spółkę B z tytułu nabycia przedmiotowych usług od Spółki A, uznanie Płatności Wyrównawczych dokonywanych przez Spółkę A na rzecz Spółki B za czynność pozostającą poza zakresem opodatkowania