Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napoju, zawierającego dodatek substancji słodzącej, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów będących monosacharydami i disacharydami wynosi poniżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Brak obowiązku naliczenia i odprowadzenia opłaty od środków spożywczych w przypadku nabycia oraz sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz nabywców mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy nie wprowadzili, nie wprowadzają i nie będą wprowadzać ww. napojów na terytorium RP
Uznanie za napój lub syrop w rozumieniu art. 12b ust. 1 ustawy, wyrobu w postaci płynnej przeznaczonego do picia przez ludzi w celu zaspokajania pragnienia; - określanie wysokości opłaty od środków spożywczych na podstawie informacji umieszczonych na etykiecie produktu dotyczących zawartości substancji słodzących, kofeiny lub tauryny, a także informacji z tabeli wartości odżywczych, w której wskazana
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, za pośrednictwem Sklepu internetowego na rzecz klientów indywidualnych będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, tj. konsumentów
Dotyczy stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (20.59.42.0).
Konieczność ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatków spisowych i nagród.
Czy dodatki i nagrody spisowe należy traktować jako przychód ze stosunku pracy z potrąceniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, czy też z tytułu działalności wykonywanej osobiście?
Czy przychody, które otrzymają pracownicy Urzędu Gminy w … wyznaczeni przez Gminnego Komisarza Spisowego do pracy w Gminnym Biurze Spisowym można zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy tak wypłacone dodatki spisowe i nagrody dla zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego, członków Gminnego Biura Spisowego i dla pracowników Urzędu Gminy niewchodzących w skład Gminnego Biura Spisowego należy potraktować jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Dodatki spisowe oraz nagrody spisowe, które przyznane zostaną członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te otrzymywane będą w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Dodatki spisowe i jednorazowe nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
W przypadku sprzedaży krajowej przez Wnioskodawcę preparatów będących dodatkami do paliw nie należy stosować oznaczenia GTU 02.
Dodatki spisowe i nagrody spisowe przyznane członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników zatrudnianych przez Urząd Gminy. Świadczenia te są otrzymywane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie gminnego komisarza spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Pomimo że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania z Nigerią nie ma mocy obowiązującej, to w związku uiszczaniem podatku w Nigerii Wnioskodawcy przysługuje prawo do zastosowania odliczenia od podatku dochodowego kwoty tzw. ulgi abolicyjnej przewidzianej w art. 27g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy mając na uwadze zapisy art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1728) oraz art. 10 ust. 1 pkt 2, w związku z art. 13 pkt 6 i w związku z art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, ze zm.) dodatki spisowe i nagrody spisowe ze środków przekazanych przez GUS na realizację