Składki na fundusz pomocowy systemu ochrony banków spółdzielczych, stanowią koszty uzyskania przychodów, jeśli są nakierowane na zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, oraz wymogami bezpieczeństwa finansowego instytucji.
Pokrycie kosztów szkoleń członków Rady Nadzorczej banku, wynikające z ustawowego obowiązku zapewnienia odpowiednich kwalifikacji, nie stanowi przychodu członków RN w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, a tym samym bank nie jest zobowiązany do obliczania i pobierania zaliczek na podatek dochodowy.
Pokrycie przez Bank kosztów obowiązkowych szkoleń członków Rady Nadzorczej, nie stanowi przychodu tych członków w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tym samym nie powoduje obowiązku rozliczenia zaliczek na podatek dochodowy przez Bank jako płatnika.
Pokrycie przez Bank kosztów szkoleń Członków Rady Nadzorczej, obligatoryjnych na mocy przepisów prawa, nie stanowi dla członków RN przychodu w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PDOF, zwalniając Bank z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy.
Dotyczy ustalenia, czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że Bank jest uprawniony do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze sfinansowaniem udziału członków RN Banku w Szkoleniach.
Czy zapłacone w latach 2016 - 2020 przez Bank składki na pokrycie kosztów funkcjonowania Spółdzielni Spółdzielczy System Ochrony SGB stanowią dla Banku koszt uzyskania przychodów?
Czy zapłacone w latach 2016 - 2020 przez Bank składki na pokrycie kosztów funkcjonowania Spółdzielni Spółdzielczy System Ochrony SGB stanowią dla Banku koszt uzyskania przychodów?
Składki na Fundusz Pomocowy odprowadzane przez Wnioskodawcę w latach 2016-2020 na rzecz Systemu Ochrony nie stanowią dla Banku kosztu uzyskania przychodu.
w zakresie ustalenia, czy: • Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych, tj. bony pieniężne NBP, obligacje (...), obligacje skarbowe państwa oraz transakcje związane z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego, przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych oraz przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji przy wyliczaniu
czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami,
czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego
Sukcesja podatkowa w związku z przejęciem przez bank spółdzielczej kasy (spółdzielni) na podstawie decyzji wydanej przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z art. 74c ust. 4 ustawy o SKOK.
Czy zawarcie umowy wniesienia wkładu pieniężnego podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
1) Czy Wnioskodawca jako płatnik od zaliczonego w ciężar kosztów oprocentowania wkładów pieniężnych członków zobowiązany jest do poboru zaliczek w wysokości 18% na podatek dochodowy od osób fizycznych? 2) Czy zwrot wkładów w wartości nominalnej jest wolny od podatku dochodowego od osób fizycznych?