Usługi agencyjne nie są świadczeniami wprost określonymi w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, lecz ich kompleksowy charakter, obejmujący np. usługi doradcze i reklamowe, uzasadnia ich kwalifikację do kategorii świadczeń podobnych i podlegających opodatkowaniu u źródła.
Czy Usługi agencyjne, nabywane przez Spółkę od podmiotu zagranicznego, mieszczą się w katalogu świadczeń wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt. 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka jest zobowiązana jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanego na rzecz Agenta Wynagrodzenia?
Czy w przypadku skutecznej windykacji kwoty odpowiadającej wartości utraconego sprzętu powstaje po stronie spółki przychód podatkowy z tytułu odszkodowania za szkody w składnikach majątku związanych z działalnością gospodarczą na podst. art. 12 ust. 1 u.p.d.o.p?
Czy koszty wskazanych we wniosku usług ponoszonych na rzecz podmiotów powiązanych podlegają ograniczeniom w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, określonemu w art. 15e updop: - ustalenia czy w stosunku do Wnioskodawcy będącego m.in. wspólnikiem Spółek Osobowych znajdzie zastosowanie art. 15e ust. 1 - usług produkcyjnych, - usług wsparcia sprzedaży produktów, - obsługi innych podmiotów, - usług
zaliczenie kosztów nabywanych usług do kosztów uzyskania przychodów
ustalenie, czy art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych będzie znajdował zastosowanie do usług wskazanych we wniosku
czy przekazywane jednorazowo upominki dla osób fizycznych, które stanowią wsparcie sprzedaży w wysokości do 100 zł brutto, powinny być zaliczane w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów w myśl art.15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Pytanie dotyczy opodatkowania usług badania rynku, które zostały wykonane przed dniem 01.05.2004r., dla których obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstał po dniu 30.04.2004r.
W okresie przed 1 maja 2004 r w ramach umowy zawartej z firmą , która posiada siedzibę w Wielkiej Brytanii Podatnik świadczył na rzecz tej firmy usługi analizy i badania rynku polskiego polegające m. in. na poszukiwaniu informacji na temat istniejącej oraz potencjalnej konkurencji w/w z Wielkiej Brytanii na rynku polskim oraz firm i instytucji stanowiących grupę docelową potencjalnych klientów tej
Jaką stawkę podatku VAT stosuje się dla usług sprzedaży informacji na temat potencjalnych dystrybutorów w Polsce dla kontrahentów zagranicznych?