Skutki podatkowe w podatku VAT w związku z połączeniem spółek, tj. prawa Spółki Przejmującej do składania korekt deklaracji VAT oraz korekt Jednolitego Pliku Kontrolnego JPK_V7M złożonych pierwotnie przez Spółki Przejmowane za okresy rozliczeniowe sprzed dnia połączenia zawierających dane identyfikacyjne Spółek Przejmowanych, wystawiania w dniu połączenia i po dniu połączenia faktur korygujących dotyczących
Stosowanie NIP spółki macierzystej na potrzeby przygotowania struktury JPK_KR.
Prawo do złożenia korekty JPK_VAT przez byłego podatnika wykreślonego z rejestru podatników VAT czynnych.
Sposób wykazywania w ewidencji VAT sprzedaży na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej ze wszystkich kas rejestrujących.
Opodatkowanie transakcji realizowanych w ramach WSTO, brak obowiązku wykazywania WDT, prawo do odliczenia, obowiązek wykazywania WSTO w JPK.
Opodatkowanie podatkiem VAT i obowiązek ewidencjonowania przy użyciu kasy fiskalnej opłat o charakterze kar i odszkodowań.
Brak obowiązku zapłaty podatku VAT od towarów dostarczanych przez franczyzodawcę.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Dotyczy zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy do transakcji sprzedaży udziału w lokalach oraz obowiązku udokumentowania transakcji fakturą VAT i uwzględnienie w rejestrze VAT i JPK.
Wykazanie w JPK_VAT sprzedaży opodatkowanej na terytorium Wielkiej Brytanii.
Ujmowanie w JPK_VAT z deklaracją sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, nieewidencjonowanej na kasie rejestrującej oraz udokumentowanej fakturami na podstawie zapisu zbiorczego oznaczonego za pomocą skrótu „WEW” oraz brak możliwości ujmowania w JPK_VAT z deklaracją sprzedaży na rzecz podatników VAT udokumentowanej fakturami na podstawie zapisu zbiorczego oznaczonego
Obowiązek sporządzania w postaci elektronicznej struktur logicznych Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz obowiązek sporządzania struktury faktury VAT w taki sposób, że każda pozycja w przypadku wielopozycyjnych faktur sprzedaży będzie sporządzana w osobnym zapisie, w związku z przepisami dotyczącymi tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego.
Brak obowiązku ewidencjonowania transakcji jako dostaw na terytorium kraju oraz brak obowiązku wykazania ich w JPK_V7 w przypadku stosowania procedury OSS.
Moment uwzględnienia skonta w podstawie opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz rozliczenie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z udzielonym skontem.
Pobranie od ubezpieczającego/ubezpieczonego i przekazanie ubezpieczycielowi opłaty za ubezpieczenie w przedstawionej sytuacji, nie podlega u Wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem VAT. Z uwagi na fakt, że kwoty te nie są związane ze świadczeniem przez Wnioskodawcę czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT – nie należy ich wykazywać w pliku JPK_V7M.
Możliwość zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej sprzedaży opartej o tzw. sztuczną inteligencję formatu zaawansowanego z użyciem innowacyjnego bezobsługowego automatu sprzedażowego oraz oznaczania tej sprzedaży w JPK_VAT symbolem „WEW”.
brak obowiązku stosowania oznaczenia „TP” w ewidencji sprzedaży w JPK_V7 dla transakcji dokonywanych przez gminę
Rozliczenie usług wyszukiwania najatrakcyjniejszych ofert firm oraz doradztwa w wyborze ich do prac remontowo-budowlanych.
Określenie momentu ujęcia w JPK_V7 kwot wynikających z faktur korygujących zwiększających podstawę opodatkowania i kwot podatku należnego („in plus”) oraz prawa do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do faktur korygujących wartość eksportu „in plus”, w związku z posiadaniem dokumentu potwierdzającego wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej wystawionego na podstawie pierwotnej faktury,
Od 1 października 2020 r. za każdy błąd w ewidencji (pliku JPK_VAT) grozi kara. Wprowadzono też dodatkowe sankcje karnoskarbowe za uchybienia związane z ewidencją dla celów VAT. Ponieważ w wielu przypadkach podatnicy powierzają prowadzenie ewidencji i wysyłkę JPK_VAT biurom rachunkowym, należy przypomnieć, kto poniesie odpowiedzialność, jeżeli błąd zostanie popełniony przez biuro.
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
25 marca 2020 r. rząd przyjął pakiet rozwiązań tworzących tarczę antykryzysową. Na pakiet składają się: projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (specustawa), projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (polityka nowej szansy) oraz projekt ustawy o zmianie