Przychody z mikropłatności stanowią dochód z kwalifikowanych IP, co umożliwia stosowanie ulgi IP Box. Z kolei przychody z reklam nie kwalifikują się jako dochód z kwalifikowanych IP w ramach art. 24d ust. 7 pkt 3 CIT, ponieważ nie wynikają bezpośrednio z korzystania z kwalifikowanego IP.
Przychody uzyskiwane przez podatników z tytułu udostępniania miejsca na reklamy na stronach internetowych, sklasyfikowane w ramach PKWiU 63.11.20.0, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną jest zobowiązana do rejestracji jako podatnik VAT UE oraz składania miesięcznych informacji podsumowujących VAT UE, jeśli świadczy odpłatne usługi reklamowe na rzecz zagranicznego podatnika, a dokumentowanie tych usług powinno odbywać się przez wystawianie faktur z wyrazem "odwrotne obciążenie".
Opłaty marketingowe, poniesione na rzecz działań promocyjnych świadczonych przez związek pracodawców, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą podatnika oraz ich faktyczny i nieodwracalny charakter.
Przychody uzyskiwane przez wnioskodawcę z tytułu programów afiliacyjnych mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, ponieważ nie są klasyfikowane jako przychody ze świadczenia usług reklamowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. o ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
W przypadku wypłat do 2.000.000 PLN na rzecz nierezydentów, które kwalifikowane są jako zyski przedsiębiorstwa na gruncie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik może nie pobrać podatku u źródła bazując jedynie na certyfikacie rezydencji, bez obowiązku dalszej weryfikacji przesłanek z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT.
Przychody uzyskiwane z działalności usługowej w zakresie sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam i produkcji reklam mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeżeli usługi te nie mieszczą się w kategoriach wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 tej ustawy.
Przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie usług produkcji filmów reklamowych, sklasyfikowane pod PKWiU 59.11.12.0, można opodatkować ryczałtem według stawki 8,5%, o ile są spełnione warunki formalne, a świadczone usługi są odrębne od obowiązków w ramach stosunku pracy.
Obowiązek posiadania certyfikatu rezydencji przez płatnika w celu niepobrania zryczałtowanego podatku w wysokości 20% w związku z wypłatą świadczenia na rzecz podmiotu zagranicznego.
Usługi zarządzania procesami gospodarczymi klasyfikowane pod PKWiU 70.22.17.0 są opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu, natomiast usługi doradztwa związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi PKWiU 70.22.14.0 oraz reklamowe PKWiU 73.11.19.0 podlegają 15% stawce ryczałtu, zgodnie z art. 12 ust. 1 Ustawy o zryczałtowanym podatku.
Kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej oraz spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawu o CIT w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT i możliwości niepobrania podatku.
Pobór podatku u źródła, w tym kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa”.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.30.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie poboru podatku u źródła, w tym kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej, umowy polsko-węgierskiej, umowy polsko-cypryjskiej, umowy polsko-maltańskiej, umowy polsko-słowackiej.
W zakresie poboru podatku u źródła, w tym kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej, umowy polsko-węgierskiej, umowy polsko-cypryjskiej, umowy polsko-maltańskiej, umowy polsko-słowackiej.
Nasza spółka w porozumieniu z partnerem biznesowym zamówiła usługę reklamową polegającą na zamieszczaniu w Internecie reklamy zachęcającej do skorzystania z oferowanych usług. Umówiliśmy się z partnerem, że koszty jej opracowania i zamieszczenia na stronach internetowych będą dzielone po połowie i zostaną przez nas refakturowane. W jaki sposób należy rozliczyć w księgach rachunkowych refakturowanie
Chociaż w przedmiotowej sprawie spełnienie warunków niepobrania podatku u źródła tj. kwalifikacji wypłacanych należności do zysków przedsiębiorstwa winno wynikać z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej pomiędzy Polską a krajem danego kontrahenta to jednak obowiązki płatnika wynikają z art. 26 ustawy o CIT.
Czy Wnioskodawca występujący w roli płatnika w rozumieniu art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku gdy dokonuje czynności do których zaliczają się: a) nieodpłatne udostępnianie zdjęć i tekstów opisujących produkt oraz ich dostawa na rzecz zagranicznego Kontrahenta, b) opłata za możliwość udostępniania informacji o produktach w tym w gazetkach i innych nośnikach medialnych w