Maszyny spełniają definicję robotów przemysłowych z art. 38eb ust. 3 CIT, lecz ulga na robotyzację dotyczy odpisów w latach 2022-2026, nie obejmując dalszego okresu.
Roboty przemysłowe Wnioskodawcy spełniają wszystkie kryteria wskazane w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, uprawniając do skorzystania z ulgi na robotyzację. Interpretacja potwierdza zgodność z przepisami umożliwiającą obniżenie zobowiązań podatkowych.
Linia do obróbki profili stalowych, będąca robotem przemysłowym, uprawnia do ulgi na robotyzację przy odpisach amortyzacyjnych z lat 2022 - 2026, o ile nie jest przedmiotem dzierżawy przez podmiot trzeci.
Maszyny wykorzystywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję robota przemysłowego według art. 38eb ust. 3 Ustawy CIT, co umożliwia odliczenie 50% kosztów ich zakupu w ramach ulgi na robotyzację, pod warunkiem dokonania odliczeń w latach 2022-2026 z uwzględnieniem zasad amortyzacji, bez możliwości jednorazowego odliczenia w roku zakupu.
Wydatki na nabycie robotów przemysłowych uprawniają do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT, lecz odliczenie obejmuje wyłącznie odpisy amortyzacyjne, nie zaś jednorazowe odliczenie całkowitych kosztów zakupu.
Linia Recyklingowa jako zespół zintegrowanych urządzeń nie może być zakwalifikowana do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ust. 1 i 2 ustawy o CIT, ponieważ nie spełnia definicji robota przemysłowego jako pojedynczej, zintegrowanej maszyny w cyklu produkcyjnym.
Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.
Dokonywane w latach 2022-2026 odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, spełniających definicję robota przemysłowego i nabytych przed oraz po 1 stycznia 2022 roku, stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację według art. 38eb CIT i uprawniają do ulgi na robotyzację.
Cała linia produkcyjna nie spełnia definicji robota przemysłowego z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji nie kwalifikuje się do ulgi na robotyzację. Poszczególne maszyny muszą być zintegrowane z robotem przemysłowym, by wypełnić warunki ulgi zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi.
Automatyczna linia produkcyjna, złożona ze zintegrowanych maszyn i urządzeń, nie spełnia definicji robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, wykluczając możliwość zastosowania ulgi na robotyzację w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych od tej linii.
Cała zautomatyzowana linia produkcyjna, składająca się z poszczególnych maszyn, nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ definicja dotyczy jednej maszyny wielozadaniowej, zintegrowanej z innymi urządzeniami w cyklu produkcyjnym, co wyklucza możliwość zastosowania ulgi na robotyzację dla takiej linii.
Linia technologiczna składająca się z zintegrowanych maszyn nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; ulga na robotyzację nie przysługuje w takim przypadku.
Maszyna lub zestaw maszyn, aby zostały uznane za robota przemysłowego, muszą spełniać warunki określone w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Cały ciąg maszyn wykonujący jedno zadanie produkcyjne nie spełnia tych wymogów jako całość i nie kwalifikuje się do ulgi podatkowej na robotyzację.
Linia technologiczna nie może być uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Ulga na robotyzację dotyczy wyłącznie pojedynczych urządzeń, które spełniają określone prawem kryteria, a nie całego cyklu technologicznego.
Cała opisana Linia Technologiczna nie może zostać uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; indywidualne maszyny wchodzące w skład Linii muszą być traktowane jako osobne elementy względem ulgi na robotyzację.
Linia technologiczna składająca się z kilku zintegrowanych maszyn nie spełnia definicji 'robota przemysłowego' w art. 38eb ustawy o CIT, co wyklucza możliwość skorzystania z ulgi na robotyzację dla całego ciągu technologicznego.
Zespół maszyn tworzący linię technologiczną nie spełnia wymogów definicji robota przemysłowego zgodnie z art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, co wyklucza możliwość skorzystania z ulgi na robotyzację w zakresie tych elementów.
Linia produkcyjna, składająca się z wielu współpracujących ze sobą maszyn, nie spełnia definicji robota przemysłowego zawartej w art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, która odnosi się do indywidualnych, zintegrowanych ze środowiskiem produkcyjnym maszyn.
Linia produkcyjna nie spełnia definicji robota przemysłowego według art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, gdyż przepis dotyczy pojedynczej maszyny, a nie zespołu zintegrowanych maszyn. Stąd odliczenia w ramach ulgi na robotyzację w tym przypadku są niemożliwe, jako że linia produkcyjna nie jest traktowana jako jeden robot przemysłowy.
Maszyny spełniają definicję robotów przemysłowych, umożliwiającą ulgi na robotyzację, jednak odliczenia w zakresie ulgi można stosować do amortyzacji w latach 2022-2026, a jednorazowe odliczenia w roku zakupu wyłączone.
Stanowisko obróbcze wraz z paletami mocującymi stanowi robota przemysłowego zgodnie z art. 52jb ust. 3 ustawy o PIT, uprawniając do ulgi robotyzacyjnej, jednakże odliczenie dotyczy jedynie odpisów amortyzacyjnych, nie kosztu nabycia. Wydatki na uzbrojenie w narzędzia skrawające nie kwalifikują się do ulgi.
Robot przemysłowy może zostać uznany za koszty uzyskania przychodu na podstawie ulgi na robotyzację jedynie w zakresie odpisów amortyzacyjnych; koszt zakupu nie jest rozliczany jednorazowo. Koszty pracownicze związane z montażem robota mogą być zaliczone do ulgi poprzez zwiększenie jego wartości początkowej.
Zespół maszyn odpowiadających za automatyczne pakowanie i paletyzowanie nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy CIT. Robotem przemysłowym jest pojedyncza zintegrowana maszyna realizująca zadania zdefiniowane w przepisie, co wyklucza możliwość objęcia ulgą podatkową całego zespołu maszyn jako jednego robota.
W zakresie ustalenia: 1. czy likwidacja Robotów oraz urządzeń i maszyn peryferyjnych, uwzględnionych w uldze na robotyzację, przed końcem okresu ich amortyzacji, będzie skutkować koniecznością zwiększenia podstawy opodatkowania o kwotę odliczeń uprzednio dokonanych w zeznaniu składanym za rok podatkowy, w którym nastąpiła likwidacja, 2. czy sprzedaż złomu pozostałego po likwidacji Robotów oraz urządzeń