Wydatki związane z działalnością bieżącą przedsiębiorstwa, takie jak podatki i ubezpieczenia, stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodów i podlegają rozliczeniu w dacie księgowego ujęcia. Odpisy na ZFŚS uznaje się za koszty podatkowe pod warunkiem faktycznego przekazania na rachunek funduszu.
Wydatki na nabycie Materiałów Produkcyjnych i Remontowych przez spółkę, zgodnie z ustawą o CIT, uznaje się za pośrednie koszty uzyskania przychodów, zaliczane do kosztów podatkowych w dacie ich ujęcia w księgach rachunkowych, co umożliwia dokonanie korekty tych kosztów do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
Spółka ma prawo do korekty deklaracji CIT za lata 2019-2023 celem korekty pozycji wpływających na zobowiązanie podatkowe, w tym straty nie wyższej niż 50% pierwotnie wykazanej. Dopuszczalna jest weryfikacja tej straty, jeśli jej rozliczenie następuje w latach nieobjętych przedawnieniem.
Z upływem terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego nie powstaje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu dodatkowych prac budowlanych, ani poprzez później wystawioną fakturę, ani na podstawie wyroku sądu potwierdzającego należność obejmującą 23% VAT.
W 2024 r. Sąd Najwyższy wskazywał na kwestię podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy o pracę. Po raz kolejny zajął także stanowisko odnośnie do obowiązku ubezpieczeń niemal jedynego wspólnika sp. z o.o. oraz osoby wykonującej pracę na rzecz pracodawcy. Sąd Najwyższy wypowiedział się również, odmiennie niż dotychczas, w zakresie uprawnień ZUS do kwestionowania podstawy wymiaru składek na
Czy likwidacja Spółki i wykreślenie jej z rejestru przedsiębiorców z niespłaconymi zobowiązaniami pożyczkowymi spowoduje powstanie po jej stronie przychodu do opodatkowania
Obowiązki płatnika w przypadku umorzenia należności o charakterze cywilnoprawnym, umorzenia i przedawnienia należności o charakterze publicznoprawnym oraz przedawnienia należności o charakterze cywilnoprawnym.
Określenie zasad opodatkowania przychodu powstałego w związku z przedawnieniem roszczenia.
Dotyczy obowiązku wystawienia dodatkowej bądź skorygowania pierwotnej faktury dokumentującej dostawę Nieruchomości w ramach umowy leasingu w sytuacji, gdy zobowiązanie podatkowe w podatku VAT za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy dotyczący tej faktury, uległo przedawnieniu oraz uprawnienia Leasingobiorcy do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającej z
Opodatkowanie i dokumentowanie fakturą Roszczeń i Kosztów gwarancji oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Warunkiem koniecznym skutecznego wszczęcia egzekucji na podstawie rygoru natychmiastowej wykonalności jest uprzednie doręczenie podatnikowi postanowienia o nadaniu tego rygoru. Jeżeli postanowienie nie zostało doręczone przed wszczęciem egzekucji, to egzekucja jest nieważna. A nieważna egzekucja nie przerywa biegu terminu przedawnienia. Nadmierny pośpiech organów podatkowych w takich sytuacjach działa
Czy w opisanej sytuacji zastosowanie znajduje art. 6 ust. 4 ustawy o podatku od spadków i darowizn w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2007 r. i tym samym fakt wystąpienia przez Wnioskodawczynię z wnioskiem o wydanie zaświadczenia, o którym mowa w art. 19 ust. 6 ww. ustawy nie będzie stanowić podstawy prawnej do powstania ponownego obowiązku podatkowego?
możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury
Czy Wnioskodawczyni powinna zapłacić podatek od spadków i darowizn z tytułu nabycia praw do spadku po rodzicach?
Obowiązek wystawienia dodatkowej faktury bądź skorygowania pierwotnej faktury w przypadku zakończenia oraz w przypadku przedłużenia umowy leasingu finansowego.
Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego przygotowała dokument "Kierunkowe założenia nowej Ordynacji podatkowej". W terminie 2 lat od przyjęcia tego dokumentu Komisja ma opracować projekt ustawy zawierającej kompleksowe regulacje dotyczące ogólnego prawa podatkowego wraz z przepisami wykonawczymi.
określenie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej (pytanie oznaczone we wniosku nr 1), - uznanie dokonywanych transakcji za wewnątrzzakładowe przemieszczenie własnych towarów oraz dostawy krajowe (pytanie oznaczone we wniosku nr 2), - złożenie deklaracji oraz sposobu opodatkowania dostaw krajowych (pytanie oznaczone we wniosku nr 3), - prawo do odliczenia podatku naliczonego przy dostawie
Obowiązek uiszczenia podatku dochodowego od otrzymanej od kontrahenta kwoty zasądzonej na podstawie wyroku sądowego
W analizowanym przypadku art. 88 ust. 3a pkt 7 ustawy nie będzie miał zastosowania. Zatem skoro nabycie przez Wnioskodawcę usług wykonanych przez Podmiot zainteresowany związane jest z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych, to tym samym Wnioskodawcy na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego wynikającego z wystawionej
Czy w związku z tym, że wydatkowanie środków uzyskanych ze sprzedaży udziału w lokalu mieszkalnym nastąpiło przed upływem 2 lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło jego odpłatne zbycie i zostało dokonane na gruncie stanowiącym majątek odrębny żony Wnioskodawcy, a przeniesienie na Wnioskodawcę prawa własności do działki na której z ww. środków przeprowadzony został remont wspólnego domu, nastąpi