Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608086)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    pomoc
    pomoc
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie rachunek bankowy radca prawny refakturowanie refundacja rehabilitacja rejestracja rejestracja dla potrzeb podatku akcyzowego rejestry rekompensata rekompensata kosztów rekompensaty pieniężne rekompensowanie strat remonty renciści rezydent podatkowy roboty budowlane rok rok kalendarzowy rok podatkowy rolnictwo pomoc
    Indeks tematów
    Wszystkie r
    Interpretacja
    04.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.723.2025.1.DW

    Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4014.572.2025.3.MD

    Podział majątku wspólnego małżonków po rozwodzie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, natomiast naruszenie warunków zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych przez jednego z nabywców skutkuje utratą zastosowania zwolnienia dla wszystkich.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    28.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.553.2025.3.KFK

    Jednostce samorządu terytorialnego, która nie może jednoznacznie przypisać wydatków na media do czynności opodatkowanych VAT, przysługuje prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku naliczonego. Wydatki na media związane z mieszkaniem chronionym, jako czynnością niepodlegającą opodatkowaniu, wymagają częściowego odliczenia podatku.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.566.2025.1.DW

    Podatnik, który wykorzystał w pełni przyznany limit pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, przestaje osiągać dochody zwolnione z opodatkowania na jej podstawie, o ile decyzja nie wygeneruje nowych dochodów, może w tym samym roku kalendarzowym wybrać Estoński CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.373.2025.1.PC

    Wykorzystanie maksymalnej puli pomocy publicznej w trakcie roku nie uprawnia do wyboru Estońskiego CIT w tym samym roku kalendarzowym, jeśli decyzja o wsparciu nie wygasła — możliwość opodatkowania Estońskim CIT następuje dopiero po zakończeniu okresu podatkowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.06.2025 Podatki

    Opodatkowanie VAT odszkodowania za utracone wynagrodzenie radcy prawnego z urzędu - Interpretacja indywidualna z dnia 24 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.222.2025.2.MGO

    Za przychód podlegający opodatkowaniu VATem w rozumieniu ustawy o VAT uznaje się kwotę otrzymaną tytułem wyrównania do konstytucyjnie minimalnych stawek wynagrodzenia za usługi obrońcy z urzędu, gdyż istnieje bezpośredni związek ekonomiczny z wykonaną usługą.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.05.2025 Podatki

    Prawo do opodatkowania ryczałtem po wyczerpaniu limitu pomocy publicznej zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 13 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.170.2025.1.SH

    Po wyczerpaniu limitu pomocy publicznej z decyzji o wsparciu, spółka traci prawo do zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT i zyskuje prawo do wyboru ryczałtu od dochodów spółek, mimo że decyzja o wsparciu formalnie obowiązuje.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.04.2025 Podatki

    Nieodpłatna pomoc prawna i poradnictwo obywatelskie jako usługi wyłączone z opodatkowania VAT - Interpretacja indywidualna z dnia 25 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.77.2025.2.AKS

    Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego nie stanowi samodzielnej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, a zatem nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.03.2025 Podatki

    Możliwość prowadzenia wspólnej ewidencji rachunkowej przy rozliczaniu pomocy publicznej w ramach zezwoleń na działalność w SSE - Interpretacja indywidualna z dnia 25 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.129.2025.1.DW

    Podatnik prowadzący działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie więcej niż jednego zezwolenia może korzystać ze zwolnienia podatkowego poprzez wspólną ewidencję rachunkową, alokując pomoc publiczną zgodnie z kolejnością wydawania zezwoleń w sposób przewidziany w art. 12 ust. 2 ustawy o SSE.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.117.2025.1.DW

    Spółka może prowadzić wspólną ewidencję dla posiadanych decyzji o wsparciu, pomoc publiczna wynikająca z posiadanych decyzji o wsparciu powinna być wykorzystana zgodnie z kolejnością wydania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.30.2025.3.MW

    Mozliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup sprzętów i usług, które sfinansowane zostały z jednorazowej dotacji.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.31.2025.1.MK

    Dotyczy ustalenia, czy udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie umowy o udzielenie pomocy zawartej w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2023 r.” jest objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 UCIT i w konsekwencji jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.9.2025.1.AS

    Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.8.2025.1.MMA

    Brak obowiązku odprowadzenia podatku od towarów i usług w związku ze świadczeniem usług nieodpłatnej pomocy prawnej w związku z umową zawartą z Powiatem.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.766.2024.1.DS

    Z tytułu świadczenia usług nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na podstawie umowy zlecenia, za które Wnioskodawca otrzymuje od Fundacji wynagrodzenie, nie jest Wnioskodawca zobowiązany do odprowadzenia podatku od towarów i usług.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.02.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.791.2024.1.SG

    ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.01.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.627.2024.2.PS

    Możliwość zastosowania stawki zryczałtowanego podatku dochodowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.01.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.727.2024.1.ZK

    Możliwość skorzystania z ulgi B+R gdy formalnie obowiązuje zezwolenie SSE ale cała pomoc publiczna została wykorzystana.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.285.2023.9.ZK

    Koszty kwalifikowane ulgi badawczo-rozwojowej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.11.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.611.2024.2.DW

    Czy Spółka w związku z wykorzystaniem przyznanej puli pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, jest uprawniona do wyboru opodatkowania w formie Estońskiego CITu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.09.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.573.2024.1.DP

    Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesione na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) oraz materiałów biurowych mających związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowanych z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    28.08.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.372.2024.2.AN

    Czy uzyskane w roku podatkowym 2023 Środki w ramach Programu 1 i Programu 2 w świetle art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 z późn. zm.), nie stanowiły przychodu podatkowego i w rezultacie Spółka będzie uprawniona do korekty zeznania CIT-8 za rok 2023 w tym zakresie; - Czy jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone

    czytaj dalej
    Interpretacja
    27.08.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 27 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.339.2024.1.AS

    Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.08.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.376.2024.1.AJ

    1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.