Możliwość opodatkowania 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.12.0.
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki związane z wydawaniem magazynów reklamowych można w całości zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia?
Odpłatne świadczenie usług i obowiązek podatkowy w przypadku realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego w ramach programu partnerskiego.
dotyczy zaliczenia wydatków na refundację części albo całości kosztów ponoszonych przez kontrahentów:* na przygotowanie i druk gazetek reklamowych zawierających ofertę handlową dostawców, w tym Spółki oraz* przygotowanie, druk i kolportaż wśród swoich klientów ulotek zawierających reklamę Spółki i informację o jej produktachdo kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r
Czy są w całości kosztem uzyskania przychodu wydatki związane z organizacją i prowadzeniem programu przeznaczonego dla klientów dokonujących zakupów w sklepach Spółki, mającego na celu nagradzanie uczestników nabywających towary objęte programem kuponami uprawniającymi do uzyskania rabatu oraz informowanie ich o bieżących promocjach i wyprzedażach?
1. Czy w świetle powyższych informacji można uznać, że zakupione katalogi są materiałem informacyjnym lub stanowią prezent o małej wartości (jednostkowa cena nabycia wynosi 4,20zł. netto), co pozwoliłoby zaliczyć całość wydatków w koszty uzyskania przychodów ?2. Czy przysługuje zgodnie z art. 86 pkt 8 ust.2 ustawy o VAT prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem w/w materiałów ?
Kwestia dotycząca zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości przekazanych próbek wyrobów.
Spółka jest producentem i dystrybutorem sysytemów domofonowych przeznaczonych dla budownictwa jedno i wielorodzinnego. Oferta skierowana jest do odbiorców na terenie w całym kraju. Spółka poniosła wydatki związane z przygotowaniem folderów i ulotek opisujących parametry techniczne oraz ceny a także wykonaniem zdjęć oferowanych wyrobów. Tak pomyślane materiały informacyjne umieszczane są w tekturowych
Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, że podatnik prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie produkcji i handlu art. ściernych. Posiada ok. 1000 odbiorców produkowanych przez firmę artykułów, którym podczas przebywania w firmie wręczane są ulotki i foldery prezentujące ofertę handlową firmy i jej reklamę. Materiały reklamowe wyłożone są także w dziale zbytu oraz na stoiskach
Spółka z o.o. zwraca się z prośbą o interpretację: czy katalogi reklamowe, ulotki, płyta multimedialna są kosztami reklamy publicznej nie limitowanej.
Jak należy rozumieć wyrażenie "ogłoszenie handlowe", wymienione w poz. 49 załącznika Nr 3 do ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług. Czy ogłoszenie typu "sprzedam suknię ślubną" jest ogłoszeniem handlowym w rozumieniu powołanej ustawy?
Czy w związku ze złożoną ofertą handlową będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług bezpłatne wydanie towaru (próbki) hucie celem przprowadzenia przez nią prób stwierdzajacych przydatność produktu dla jej potrzeb?