W zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest postępowanie Wnioskodawcy, polegające na tym, że w związku z inwestowaniem w obligacje zerokuponowe, do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, zalicza on wyłącznie kwoty dyskonta.
Czy zakup obligacji skarbowych lub nieskarbowych papierów dłużnych poprzez bank komercyjny, z czego wynika konieczność zawarcia z bankiem umowy o świadczenie usług powierniczych, spowoduje utratę prawa do opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek (tzw. estońskiego CIT). Czy do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT należy wliczać całą kwotę otrzymaną przez Spółkę z
Wykonując wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, czyli których wartość sprzedaży nie przekroczy kwoty 200 000 zł lub wykonując wyłącznie czynności zwolnione na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 mają możliwość złożenia zgłoszenia rejestracyjnego, natomiast zgłoszenie takie nie ma charakteru obligatoryjnego. Zatem
Dotyczy ustalenia: - czy obrót kryptowalutami stanowi jedno ze źródeł przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT; - jeżeli obrót kryptowalutami nie stanowi źródła przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT to czy dochód ze sprzedaży kryptowalut będzie podlegał opodatkowaniu ryczałtem.
Ustalenie podstawy opodatkowania usług wchodzących w skład sprzedawanego w ramach akcji promocyjnej Pakietu 1/Pakietu 2/zestawu promocyjnego oraz ustalenia, czy zastosowanie rabatów w wysokości ustalonej z Kontrahentem proporcjonalnie, tzn. w takiej samej wartości procentowej wartości ceny regularnej każdej z usług wchodzących w skład Pakietu 1 lub Pakietu 2, jest działaniem zgodnym z brzmieniem art
Czy do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT należy wliczać całą kwotę otrzymaną przez Spółkę z tytułu realizacji obligacji emitowanych przez emitenta prywatnego.
Prawo do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy w zw. z art. 113 ust. 11 ustawy.
Sprzedaż zabudowanej działki podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem VAT wg właściwej stawki i sprzedający będzie zobowiązany udokumentować tę sprzedaż fakturą.
Realizacja przez Wnioskodawcę zadań powierzonych, w zamian za które otrzymywał będzie rekompensatę, będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zasadne będzie odliczanie przez Wnioskodawcę w pełnej wysokości podatku naliczonego od zakupów towarów i usług służących realizacji zadań powierzonych. Zainteresowany będzie uprawniony do odliczenia pod warunkiem niewystąpienia przesłanek wykluczających
Uznanie, że otrzymana rekompensata stanowi obrót będący podstawą opodatkowania.
Uznanie, że rekompensata przyznana Spółce z tytułu poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem przez Operatora usług w zakresie publicznego transportu nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy oraz sposób jej udokumentowania.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur za usługi dzierżawy terminala.
Ustalenie czy przy obliczaniu prewspółczynnika i proporcji należy pomniejszyć obrót i dochód o wartość sprzedanych nieruchomości i ruchomych środków trwałych.
Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia pomimo posiadania wpisów do ewidencji działalności podklas PKD, które zawierają dostawę towarów objętych podatkiem akcyzowym.
brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ,,,
Uznanie rekompensaty z tytułu utraconych przychodów w związku ze stosowaniem zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym za obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, uznania rekompensaty z tytułu poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu
Brak opodatkowania rekompensaty z tytułu świadczenia publicznych usług przewozowych w autobusach komunikacji miejskiej oraz sposobu jej dokumentowania. Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego ze świadczeniem usługi komunikacji miejskiej, w przypadku uzyskiwania przez Spółkę przychodów ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej oraz w przypadku wprowadzenia przez gminę przejazdów bezpłatnych
Obowiązek rejestracji dla celów podatku akcyzowego w związku z odsprzedażą oleju napędowego kontrahentowi świadczącemu usługi wiertnicze na rzecz Wnioskodawcy.
Opodatkowanie otrzymanej od Miasta rekompensaty za wykonanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, uznanie usługi przewozu osób świadczonej nieodpłatnie na rzecz pasażerów uprawnionych do bezpłatnych przejazdów za niepodlegającą opodatkowaniu, prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wykonywaniem powierzonego zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego
Opodatkowanie realizacji zadań wykonywanych na podstawie zawartej umowy w zamian za tzw. wsparcie finansowe, stawki podatku dla czynności określonych w umowie, z wyłączeniem usług zarzadzania obiektem przystani kajakowej oraz braku obowiązku stosowania prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a i następne ustawy o podatku od towarów i usług przy odliczaniu podatku naliczonego związanego z zakupami
Opodatkowanie świadczenia powierzonych usług publicznych dotyczących realizacji zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego, w zakresie budowy (etap inwestycyjny) oraz wdrożenia i zarządzania (etap operacyjny) - wielofunkcyjnym systemem informacji pasażerskiej (planerem podróży) oraz jednolitym systemem poboru opłat - stanowiącymi łącznie P., w zamian za rekompensatę.