Zakup obligacji Skarbu Państwa przez spółkę z o.o. opodatkowaną estońskim CIT nie skutkuje powstaniem dochodu do opodatkowania ryczałtem oraz nie wyłącza spółki z estońskiego CIT, pod warunkiem, że przychody pasywne z tego tytułu nie przekroczą 50% przychodów z działalności.
Spółka nie może skorzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, gdyż nie spełnia warunków określonych w art. 28j ustawy o CIT, w szczególności dotyczących zakazu posiadania udziałów w innym podmiocie oraz sporządzania sprawozdań według MSR.
Przychody z realizacji prawa z instrumentów finansowych obejmują całość kwoty otrzymanej przy wykupie, łącznie z wartością nominalną, a nie tylko dyskonto; takie przychody wliczają się w struktury przychodów określone w art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy o CIT.
Przychody pasywne obejmują pełną kwotę z realizacji praw z instrumentów finansowych, w tym wartość nominalną, a nie wyłącznie zyski, zgodnie z art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy o CIT. Struktura przychodów oparta na poprzednim roku podatkowym musi uwzględniać całość przychodów, bez pomniejszania o koszty.
Posiadanie przez wspólników obligacji, certyfikatów i jednostek uczestnictwa nie przeczy spełnieniu warunków opodatkowania Estońskim CIT, gdyż te instrumenty nie wiążą się z powierniczym prawem majątkowym wspólników jako fundatorów czy beneficjentów w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Niezwrócona kwota z inwestycji w obligacje upadłej firmy nie stanowi strat podatkowych, podlegających odliczeniu w PIT-38 do celów podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z art. 9 ust. 2 i art. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zakup Nieskarbowych Papierów Dłużnych przez spółkę z o.o. poprzez bank komercyjny, z koniecznością zawarcia umowy o świadczenie usług powierniczych nie prowadzi do utraty prawa do opodatkowania spółki ryczałtem od dochodów spółek (estońskim CIT), jeżeli nabywane aktywa pozostają własnością spółki i nie wynikają z nich nowe prawa majątkowe.
Ustalenie, czy inwestycje w zakupie Obligacji Skarbu Państwa, Obligacji Korporacyjnych, Obligacji Komunalnych, dokonywanie transakcji buy-sell back na obligacjach Skarbu Państwa, Obligacjach spółek z udziałem Skarbu Państwa i Obligacjach Komunalnych, a także korzystanie z usług zarządzania aktywami (asset management) przez instytucje finansowe, które będą inwestować wyłącznie w zakup Obligacji Skarbu
Obowiązek poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1aa pkt 2 lit. b niezależnie od daty emisji Obligacji korporacyjnych po spełnieniu warunków o których mowa w art. 26 ust. 1ae ustawy o CIT.
W zakresie ustalenia, czy korzystanie z usług zarządzania aktywami (asset management) przez instytucje finansowe, w ramach których dochodzi do inwestycji w obligacje Skarbu Państwa, obligacje korporacyjne i lokaty bankowe, wyłącza - w świetle art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - możliwość korzystania z opodatkowania w formie Ryczałtu.
W zakresie ustalenia czy korzystanie z usług zarządzania aktywami (asset management) przez instytucje finansowe, w ramach których dochodzi do inwestycji w obligacje Skarbu Państwa, obligacje korporacyjne i lokaty bankowe, wyłącza - w świetle art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - możliwość korzystania z opodatkowania w formie Ryczałtu.
W zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest postępowanie Wnioskodawcy, polegające na tym, że w związku z inwestowaniem w obligacje zerokuponowe, do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, zalicza on wyłącznie kwoty dyskonta.
Brak uwzględnienia przychodów z obligacji nabywanych przez Spółkę do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy o CIT.
Czy zakup obligacji skarbowych lub nieskarbowych papierów dłużnych poprzez bank komercyjny, z czego wynika konieczność zawarcia z bankiem umowy o świadczenie usług powierniczych, spowoduje utratę prawa do opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek (tzw. estońskiego CIT). Czy do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT należy wliczać całą kwotę otrzymaną przez Spółkę z
Skutki podatkowe sprzedaży obligacji zagranicznych na rynku wtórnym.
Czy: - zakup Obligacji Skarbu Państwa, Obligacji Korporacyjnych , - transakcje buy-sell back na obligacjach Skarbu Państwa i obligacjach spółek z udziałem Skarbu Państwa, - inwestowanie w jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych otwartych, które inwestują wyłącznie w obligacje Skarbu Państwa i obligacje korporacyjne, - posiadanie przez spółkę prostą akcyjną certyfikatów inwestycyjnych funduszy
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanych przychodów w zakresie fundacji rodzinnej
Obowiązek poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1aa w brzmieniu obowiązującym od 01.01.2024 r.
Czy do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT należy wliczać całą kwotę otrzymaną przez Spółkę z tytułu realizacji obligacji emitowanych przez emitenta prywatnego.
Ustalenie, czy: • w przypadku Obligacji Przydzielanych świadczenie polegające na wypłacie przez Spółkę jako obligatariusza kwoty odpowiadającej cenie emisyjnej obligacji (równej wartości nominalnej obligacji) z tytułu nabycia obligacji wyemitowanych przez podmiot powiązany ze Spółką stanowi dochód z ukrytych zysków, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT, • w przypadku Obligacji Przydzielanych
Czy realizowana przez Spółkę rozbudowa, przebudowa (…), finansowana w ramach programu emisji obligacji, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy koszty finansowania dłużnego, stanowią koszty finansowania dłużnego wykorzystywane do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury
1. Czy Wnioskodawca, jako emitent papierów wartościowych dokonujący wypłaty należności z tytułów o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1-2 ustawy o CIT, jest zobowiązany do przekazania Podmiotowi prowadzącemu rachunki informacji, o której mowa w art. 26 ust. 2ca ustawy o CIT, jedynie gdy łącznie wystąpi: (i) powiązanie w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT pomiędzy Wnioskodawcą a Podatnikiem