ustalenie czy wydatki, o których mowa we wniosku są kosztami bezpośrednimi w myśl art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w momencie uzyskania przychodu ze sprzedaży lokali, miejsc postojowych, powierzchni przynależnych czyli w dniu przeniesienia prawa własności na nabywcę w postaci aktu notarialnego
Obowiązki płatnika podatek u źródła usługi reklamy, zarządzania i kontroli.
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje nowa ustawa o ochronie danych osobowych. Wprowadziła ona zmiany do Kodeksu pracy regulujące zasady monitoringu pracowników, uzupełniła reguły wyznaczania inspektora ochrony danych oraz doprecyzowała tryb prowadzenia kontroli i nakładania kar za nieprzestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
Przedstawiamy przegląd zaproponowanych przez rząd zmian w przepisach, które mają "poprawić otoczenie prawne przedsiębiorców". Nowe przepisy mają wejść w życie z dniem 1 stycznia 2017 r., ale nadal - do dnia oddania Mk do druku - nie zakończyły się prace legislacyjne nad projektem ustawy. Przedsiębiorcy powinni już jednak wiedzieć, jakie mają to być zmiany, ponieważ mogą one istotnie wpływać na prowadzoną
Strony samodzielnie kształtują w umowie o pracę wysokość wynagrodzenia za pracę, w zakresie przyznanej im autonomii, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy i zasadą swobody umów wynikającą z Kodeksu cywilnego. Swoboda ta nie jest jednak absolutna. Aby nie narazić się na spór z ZUS w zakresie zasadności ustalenia pracownikowi pensji w danej wysokości, pracodawca powinien określić wynagrodzenie
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty związane z przeprowadzeniem dodatkowych kontroli jakościowych stanowią dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodów?
Czy wyszczególnione we wniosku koszty uzyskania kredytu, koszty notarialne w całości lub w odniesieniu do poszczególnych składników, a także koszty z tytułu prowizji pośrednictwa sprzedaży oraz wydatki na remont lokalu udokumentowane fakturami VAT i paragonami stanowią koszt uzyskania przychodu z tytułu zbycia lokalu mieszkalnego?
W wyniku kontroli ZUS okazało się, że firma ma niedopłatę składek na ubezpieczenie wypadkowe i nadpłatę składki na Fundusz Pracy. Korekty dokumentów już przesłaliśmy do ZUS. Czy muszę doliczać odsetki od niedopłaty za każdy miesiąc odrębnie? Czy mogę wpłacić do ZUS różnicę między nadpłatą a niedopłatą na jedno konto? Jeśli nie, to czy mogę pomniejszyć najbliższy przelew składek na Fundusz Pracy o kwotę
W trakcie kontroli PIP bardzo często sprawdzeniu podlega to, czy pracodawca prowadzi wymaganą dokumentację z zakresu czasu pracy. Brak lub nieprawidłowe prowadzenie takiej dokumentacji może pociągnąć za sobą dotkliwe skutki finansowe.