Miasto ma prawo do odliczenia w całości podatku VAT z faktur dokumentujących wykonanie usługi przez Spółkę wynagradzaną w formie rekompensaty.
dokumentowania składek wnoszonych na rzecz Związku przez Gminy będące członkami Związku w części dotyczącej zakupu usług przewozów wykonanych na terenie gminy
Opodatkowanie świadczonych usług publicznego transportu zbiorowego dla osób uprawnionych do bezpłatnych i ulgowych przejazdów komunikacją miejską..
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupu taboru autobusowego, opodatkowania podatkiem VAT rekompensaty, którą będzie otrzymywał MZK od Wnioskodawcy za świadczone usługi przewozu, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez MZK z tytułu wykonywania usług transportu miejskiego
Uznanie rekompensaty z tytułu utraconych przychodów w związku ze stosowaniem zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym za obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, uznania rekompensaty z tytułu poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu
Opodatkowanie otrzymanej od Miasta rekompensaty za wykonanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, uznanie usługi przewozu osób świadczonej nieodpłatnie na rzecz pasażerów uprawnionych do bezpłatnych przejazdów za niepodlegającą opodatkowaniu, prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wykonywaniem powierzonego zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego
Opodatkowanie świadczenia powierzonych usług publicznych dotyczących realizacji zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego, w zakresie budowy (etap inwestycyjny) oraz wdrożenia i zarządzania (etap operacyjny) - wielofunkcyjnym systemem informacji pasażerskiej (planerem podróży) oraz jednolitym systemem poboru opłat - stanowiącymi łącznie P., w zamian za rekompensatę.
Prawidłowość wystawienia faktury korygującej przez kontrahenta w imieniu Wnioskodawcy.
W zakresie: - wyłączenia z opodatkowania otrzymywanej rekompensaty na pokrycie kosztów świadczenia usług publicznych w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych z innych gmin oraz braku obowiązku dokumentowania rekompensaty fakturą VAT, - braku obowiązku opodatkowania otrzymywanej rekompensaty na pokrycie kosztów związanych ze świadczeniem ulgowych i bezpłatnych przejazdów.
Prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego z tytułu świadczenia usługi komunikacji miejskiej o kwotę VAT naliczonego z tytułu zakupów związanych z budową, remontami i utrzymaniem dróg publicznych wykorzystywanych również na cele świadczenia usługi komunikacji miejskiej.
Brak opodatkowania otrzymywanej od Gminy refundacji kosztów poniesionych w związku ze stosowaniem ulg przysługujących osobom uprawnionym przy świadczeniu usług transportu zbiorowego.
Możliwość używania jednej kasy rejestrującej dla ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego z tytułu usług świadczonych w dwóch punktach.
dokumentowanie otrzymanej przez Wnioskodawcę rekompensaty oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupami związanymi ze świadczeniem usług
opodatkowanie rekompensaty na pokrycie kosztów wynikających ze świadczenia usług publicznych w zakresie usług komunikacji miejskiej na terenie Gminy oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na nabycie towarów i usług związanych z wykonywaniem usług transportowych
Opodatkowanie dotacji do wozokilometra, otrzymywanej z budżetu gminy w związku z wykonywaniem usług przewozów pasażerskich.
Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych;- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.
opodatkowanie rekompensaty otrzymywanej przez Wnioskodawcę z budżetu gminy za świadczone usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Brak obowiązku wliczania do podstawy opodatkowania rekompensaty strat wynikających ze świadczenia usług komunikacji miejskiej.
Opodatkowanie dotacji do wozokilometra, otrzymywanej z budżetu gminy w związku z wykonywaniem usług przewozów pasażerskich.
Brak opodatkowania otrzymywanej rekompensaty jako dofinansowania działalności operacyjnej.
stwierdzenie czy otrzymywana przez Wnioskodawcę rekompensata na pokrycie poniesionych kosztów w związku z realizacją obowiązku świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na warunkach określonych przez Gminę zwiększa obrót i stanowi podstawę opodatkowania podatkiem VAT
1. Czy otrzymane wynagrodzenie (rekompensata) z budżetu danej gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług? 2. Czy Spółka powinna dokumentować obrót z tego tytułu fakturą VAT, czy wystarczy innym dokumentem księgowym np: notą księgową - obciążeniową?
Otrzymywana rekompensata jako dofinansowanie działalności operacyjnej nie zwiększa obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy, a w konsekwencji nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.