Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z wydawaniem Magazynu mogą stanowić koszty uzyskania przychodów?
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki związane z wydawaniem magazynów reklamowych można w całości zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia?
Dotyczy sposobu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków Uczelni związanych z utrzymaniem i zachęceniem studentów do kontynuowania nauki na kolejnych latach studiów.
Czy wydatki na publikowanie na stronach internetowych oraz w formie papierowej bezpłatnego magazynu dla pacjentów stanowią w pełni odliczalne koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych obowiązujących do dnia 31.12.2006r.
Dotyczy zaliczenia wydatków na zakup gadżetów reklamowych zawierających logo firmy do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).
Czy wydatki przeznaczone na kampanię społeczną mającą na celu uświadomienie ludzi o negatywnych skutkach prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Firma będąca producentem wyrobów chemii gospodarczej ponosi koszty usług umieszczania zdjęć produktów i ich cen sprzedaży w gazetkach reklamowych sieci handlowych lub hurtowniach. Jak traktować te koszty? Czy jako reklamę publiczną, czy może limitowaną 0,25% przychodu?
Czy koszty zakupu ulotek, materiałów informacyjnych oraz katalogów reklamowych oraz ich dystrybucji do odbiorców porzez wrzutki prasowe, wysyłkę listów, wyeksponowanie w punktach sprzedaży towarów są wydatkami, które w pełnej wysokości mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, jako reklama publiczna?
Prawidłowość zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów kosztów związanych z zakupem płytek CD i nagraniem na nich wersji testowych programów antywirusowych
Czy wydatki poniesione na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów lud do kosztów reklamy publicznej, czy też, wydatki te należy zaliczyć do "zwykłych" kosztów wykonania usługi, mając na względzie fakt, iż koszty te są w dużej części refakturowane najemcom?
Czy wydatki poniesione na wydanie katalogów informujących o właściwościach oferowanych produktów specjalistycznych, które (katalogi) przesyłane są następnie do stałych odbiorców w celu usprawnienia składania zamówień stanowią dla spółki nielimitowany koszt uzyskania przychodów??
Czy podmiot wykonujący wyłącznie czynności zwolnione od podatku od towarów i usług ma obowiązek naliczenia podatku od towarów i usług przekazanych na cele reprezentacji i reklamy oraz czy ma prawo odliczyć podatek naliczony od zakupów zrealizowanych w związku z wymienionymi czynnościami?
Czy będzie kosztem uzyskania przychodów należny VAT, naliczany zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług od przekazań nagród, upominków, gratisów na rzecz nabywców towarów w zależności od dokonania zakupów o określonej wartości oraz naliczany od przekazań materiałów informacyjnych i dołączonych upominków do sprzedanych towarów?
Czy informacja handlowa opodatkowana jest podatkiem od towarów i usług?
dotyczy opodatkowania podatkiem VAT świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji albo reklamy
dotyczy kwalifikacji wydatków związanych z reklamą względnie informacją handlową w odniesieniu do zakupionych przez jednostkę katalogów
dotyczy zaliczenia do kosztów sprzedaży wydatków związanych z zakupem katalogów bez podziału na koszty limitowane do wysokości 0,25 % przychodu
Czy wydatki ponoszone przez spółkę na ogłoszenia w Książkach Telefonicznych i prasie należy potraktować jako reklamy i opodatkować podatkiem VAT należnym ?
czy informacje zawarte w załączonym do pisma folderze stanowią reklamę produktów, czy wyłącznie informację handlową ?