Koszty nabycia kryptowalut poniesione za granicą mogą być uznawane za koszty uzyskania przychodu po zmianie rezydencji na Polskę, pod warunkiem prawidłowego wykazania ich w pierwotnym zeznaniu PIT-38, a nadwyżka kosztów może być przenoszona na kolejne lata. Korekta zeznania jest zasada tylko, gdy istnieją błędy w pierwotnym zeznaniu.
Osoba fizyczna, która przeniosła miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po określonym okresie przebywania za granicą, ma prawo do skorzystania z „ulgi na powrót” w czterech następujących latach podatkowych, pod warunkiem spełnienia kryteriów rezydencji i dokumentacji podatkowej ujętych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Polsce prawidłowo uznał zwróconą organowi holenderskiemu rentę za przychód podlegający opodatkowaniu w Polsce, zgodnie z art. 18 ust. 5 Konwencji między Polską a Holandią o unikaniu podwójnego opodatkowania, czemu towarzyszy obowiązek zastosowania proporcjonalnego odliczenia w Holandii.
Dochód uzyskany przez osobę prowadzącą działalność gospodarczą w Polsce z tytułu świadczenia usług na rzecz podmiotu z Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce, jeśli osoba ta posiada w Polsce centrum interesów życiowych i nie prowadzi działalności gospodarczej przez zakład w Holandii.
Dochód uzyskany przez holenderskiego rezydenta podatkowego z tytułu sprzedaży udziałów w polskiej spółce nie podlega opodatkowaniu w Polsce, jeżeli spółka nie kwalifikuje się jako spółka nieruchomościowa, a wartość aktywów nieruchomościowych nie przekroczyła 50% całkowitych aktywów oraz według UPO PL-NL więcej niż 75% wartości udziałów nie pochodzi z nieruchomości.
Podatnik, który po przeprowadzce z kraju Unii Europejskiej do Polski spełnia ustawowe kryteria, może skorzystać z ulgi na powrót do kwoty 85 528 zł w czterech kolejnych latach podatkowych, jako że warunki nieograniczonego obowiązku podatkowego, okresu braku zamieszkania w Polsce oraz należytej dokumentacji są spełnione.
Wnioskodawczyni nie spełnia przesłanek ulgi na powrót przewidzianej w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT, bowiem jej centrum interesów osobistych pozostawało w Polsce w trakcie wykonywania pracy w Holandii.
W przypadku wypłat do 2.000.000 PLN na rzecz nierezydentów, które kwalifikowane są jako zyski przedsiębiorstwa na gruncie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik może nie pobrać podatku u źródła bazując jedynie na certyfikacie rezydencji, bez obowiązku dalszej weryfikacji przesłanek z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT.
Dochód z tytułu świadczenia usług spawalniczych na rzecz kontrahenta z siedzibą w Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż podatnik posiada centrum interesów życiowych w Polsce oraz nie wykonuje usług przez zakład w Holandii w rozumieniu Umowy o Unikaniu Podwójnego Opodatkowania.
Dochód Wnioskodawcy, jako rezydenta podatkowego Polski, z tytułu świadczenia usług spawalniczych na rzecz Spółki NL, podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż centrum jego interesów życiowych oraz gospodarczych znajduje się w kraju, a usługi nie są wykonywane poprzez zakład w Holandii.
Dochód Wnioskodawcy z tytułu świadczenia usług na rzecz holenderskiej spółki podlega opodatkowaniu w Polsce na podstawie miejsca zamieszkania i unikania podwójnego opodatkowania; brak stacjonarnego zakładu Wnioskodawcy w Holandii oraz jego centrum interesów życiowych w Polsce decydują o nieograniczonym obowiązku podatkowym w Polsce.
Dochód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu świadczenia usług na rzecz Spółki NL podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż posiada on centrum interesów osobistych i gospodarczych w Polsce, niezależnie od długości pobytu w Holandii i braku zagranicznego zakładu.
Określenie rezydencji podatkowej dla celów podatkowych - usługi ślusarskie.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki holenderskiej.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki holenderskiej.
Określenie rezydencji podatkowej dla celów podatkowych - usługi spawalnicze.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki holenderskiej.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.